همشهری آنلاین: پس از پیروزی تیم ملی فوتبال فرانسه در برابر کرواسی و قهرمانی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه صحنه شادی عظیم هواداران بود.

درگیری هواداران تیم ملی و پلیس فرانسه پس از قهرمانی در جام جهانی

به گزارش يورونيوز، اما این شادی‌های در برخی نقاط به درگیری هواداران سرکش با نیروهای پلیس انجامید. پلیس پاریس ساعاتی پس از پایان بازی ناگزیر شد به سوی شماری از هوادارن گاز اشک‌آور پرتاب کند.

پلیس فرانسه اعلام کرد ۲۹۲ نفر در سراسر این کشور در ارتباط با رویدادهای شب گذشته موقتا بازداشت شده‌اند. همچنین ۴۵ تن از نیروهای پلیس نیز به شکل سطحی زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حاشیه خیابان شانزه‌لیزه که میزبان انبوه تماشاگران بازی فینال بود شماری از هواداران به دلایلی نامعلوم با هم درگیر شدند و درجریان این درگیری‌های یک تن به شدت زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

همچنین شب گذشته گرو‌ه‌های کوچکی از هوادارن جوان در گوشه و کنار پایتخت با پلیس درگیر شدند و همچنین به تعدادی از اماکن عمومی و خصوصی نیز آسیب‌هایی وارد شد.

درگیری‌های مشابهی در دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیون و مارسی نیز گزارش‌ شده است. به گزارش شبکه ب‌ام‌اف فرانسه نیروهای امنیتی این کشور از پیش تصمیم گرفته بودند جمعیت‌ را متفرق کنند.

مغازه‌ها بعد از گذراندن یک شب همراه با جشن و آشوب بعد از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی، چندتا درمیان این شکلی هستند.

بیش از ۱۱۰ هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه بسیج شده بودند تا امنیت دو رویداد مهم یعنی جشن ملی استقلال این کشور (در روز شنبه ۱۴ ژوئیه) و فینال جام جهانی را در روز پس از آن تأمین کنند.

کد خبر 410872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha