همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش و مزاحمین شهروندان در پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در دومین طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین که صبح امروز ( 25 تير) در مقر مرکزی پلیس تهران برگزار شد گفت: همکاران من در مجموعه ۱۱ پایگاه پلیس امنیت در سراسر تهران طی ۴۸ ساعت گذشته عملیات وسیعی را برای برخورد با مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به مرحله اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در نقاط مختلف شهر به مرحله اجرا درآمد گفت: در جریان این عملیاتها ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش مخلان نظم و امنیت عمومی و مزاحمین شهروندان شناسایی و دستگیر شدند که متاسفانه ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

رحیمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره این که چه تعداد از این افراد جزو اراذل و اوباش سطح یک هستند اظهار کرد: اراذل و اوباش سطح یک و دو دائما و طی بازه زمانی مشخص توسط عوامل پلیس امنیت مورد بررسی قرار گرفته و وضعیتشان رصد می شود. در میان این دستگیر شدگان تعداد معدودی جزو اوباش سطح یک بودند اما درصدی از آنها پیشتر سابقه داشتند.

رحیمی با بیان اینکه ۱۶۰ قطعه سلاح سرد همچون شمشیر و قمه از این افراد کشف و ضبط شده است خاطر نشان کرد: ۱۱۷ قهوه خانه و ۶۲ باشگاه بدن سازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند نیز مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و اخطارهای لازم به آنان داده شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ۴۸ بانک و تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمین پاکسازی شده و نیز ۳۵ نقطه که شهروندان درخواست پاکسازی آن را داشتند نیز شناسایی و پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره جرایم این افراد اظهار کرد: چاقو کشی، درگیری مسلحانه، تشویش اذهان عمومی، از بین بردن آرامش شهروندان، تجاوز به عنف، کوری خوانی و تهدید در فضای مجازی، ایجاد مزاحمت و .... از جمله جرایم افراد دستگیر شده است. همچنین از این افراد 10 قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شد.

رحیمی از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش که در فضای مجازی اقدام به کوری خوانی کرده بودند خبر داد و گفت: این چهار نفر احضار و دستگیر شدند. همچنین دو نفر که اقدام به تشکیل باند خفت گیری کرده بودند دستگیر شدند.

وی از دستگیری عاملان قطع عضو و تخلیه چشم در جریان یک درگیری خبر داد و گفت: این افراد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همچنین تعدادی از افراد که اقدام به درگیری مسلحانه در شرق تهران و نیز گروهی که اقدام به تخریب شبانه اموال مردم به منظور قدرت‌نمایی کردند به دام قانون گرفتار شدند.

  • توقیف یک ماهه خودروی دور دورکنندگان

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره دور دور خودروها در برخی از خیابانهای تهران نیز گفت: برخورد با دور دور شبانه به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و مرتکبین این اقدامات علاوه بر این که با خودشان برخورد خواهد شد خوردویشان به مدت یک ماه توقیف می شود.

رحیمی ادامه داد: پلیس در این زمینه با کسی تعارف نداشته و البته اقدامات ما سبب شده تا در بسیاری از خیابانهایی که دور دور در آنها رخ می داد دیگر این اقدام کمتر شود.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با اراذل و اوباش اظهار کرد: به نظر می رسد میزان تنبیه این افراد متناسب با جرمشان نیست و من امیدوارم با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد مجازات این افراد به گونه‌ای باشد که از آن متنبه باشند.

کد خبر 410863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha