همشهری آنلاین: تیم مردان کاراته ایران در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با پنج برد متوالی و شکست عربستان سعودی در فینال با شایستگی بر سکوی اول قاره کهن ایستاد.

Karate

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، شاگردان سید شهرام هروی در تیم کومیته ایران در جام پانزدهم آسیا در اردن در گام اول چین تایپه را با هنرنمایی ذبیح‌اله پورشیب، سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری 3 به 0 شکست دادند؛ پاکستان و عراق هم با همين نتيجه مغلوب شدند. پورشیب، گنج زاده و خدابخشی در بازی برابر پاکستان و خدابخشی و صالح اباذری و گنج زاده در پیکار مقابل عراق به میدان رفتند و جالب این که در مبارزه سوم خود بدون این که حتی یک امتیاز تکنیکی به نام حریفشان ثبت شود، برنده از تاتامی خارج شدند.

سپس نوبت به بازی سرنوشت‌ساز مقابل ژاپن همیشه مدعی رسید. مبارزه با دو برد 6 بر 0 صالح اباذری و 4 بر 1 بهمن عسگری آغاز شد، اما ژاپن با برد 1 بر 0 ریوتارو آراگا برابر مهدی خدابخشی و 3 بر 0 کن نشیمورا مقابل پورشیب، این مسابقه حساس را به تساوی کشاند. در پیکار آخر سجاد گنج‌زاده با برد 2 بر 0 سند پیروزی و صعود تیم ایران به فینال کومیته تیمی آسیا را امضا کرد.

فینال مقابل عربستان با برد 1 بر 0 مهدی خدابخشی آغاز شد. در پیکار دوم، بهمن عسگری با حساب 3 بر 1 از سد حریفش گذشت. در مبارزه سوم صالح اباذری با برد 5 بر 2 اجازه نداد فینال به بازی چهارم و پنجم کشیده شود و بدین ترتیب کاراته‌کاهای شایسته کشورمان مقتدرانه بر سکوی اول کومیته تیمی مردان ایستادند.

تیم ملی کاراته ایران در مجموع با 4 طلا، 1 نقره و 3 برنز به کار خود در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در امان اردن پایان داد. این پيكارها به مدت سه روز و با حضور 314 کاراته کا از 29 کشور برگزار شد.

 

کد خبر 410833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha