یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان هواشناسی، از کاهش محسوس دمای هوا در ساعات امشب و فردا شب در برخی استان های کشور خبر داد.

این سرمای کم سابقه به افت فشار در منابع گاز و سوخت رسانی منجر می شود و ضروری است مردم کمال صرفه جویی را به کار بندند تا با قطعی گاز و برق مواجه نشوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی محمد نوریان افزود: این افت دما که در دی ماه 50 سال اخیر در کشور کم سابقه است در تهران امشب به منهای 9 و فردا شب به منهای 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.[جزییات بیشتر]

وی افزود: در این ارتباط ، به نهادها و دستگاههای مسئول اطلاع رسانی شده است.

معاون وزیر راه و ترابری در ادامه بابیان اینکه هم اکنون ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه کشور در این استان ها نشست فوق العاده تشکیل داده اند، افزود: این افت دمای هوا تا فردا شب ادامه دارد و پس از آن شاهد افزایش تدریجی دمای هوا خواهیم بود.

نوریان گفت: سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی ایران در تمامی روز یکشنبه بارش برف و در مناطقی از جنوب کشور بارش باران را پیش بینی کرده است.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: براساس پیش بینی، آسمان نیمه شمالی ایران تا ظهر دوشنبه همچنان ابری با احتمال بارش برف خواهد بود و در روزهای بعد از تراکم ابرها کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه جبهه هوای سردی که سرتاسر ایران را در برگرفته در جنوب کشور نیز موجب کاهش دمای هوا شده است ، افزود : در بخش هایی از جنوب ایران نیز بارش شدید باران موجب سیلاب خواهد شد.

وی یادآور شد: استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به ترتیب با سرمای 17 و 16 درجه سانتیگراد زیر صفر سرد ترین استانهای کشور خواهند بود.

تشکیل جلسه اضطراری ستاد حوادث غیرمترقبه

همچنین ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد. در این جلسه که با حضور همه اعضای ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور برگزار می شود ، درباره امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی بارش سنگین برف و سرمای هوا در مناطق مختلف کشور تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 41080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز