همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساماندهی مطلوب و کارآمد نیروی انسانی یکی از مسائل مهم برای سال تحصیلی آینده است،گفت: اولویت اصلی و مهم آموزش و پرورش در مهر ٩٧ حضور معلم در کلاس درس است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحائی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌ها که با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت همگرایی، همسویی و هماهنگی در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی آتي اظهار داشت: یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده، ساماندهی مطلوب و کارآمد نیروی انسانی خواهد بود.

وزير آموزش و پرورش افزود: اگر نسبت به ساماندهی مطلوب و کارآمد نیروی انسانی توجه جدی و اهتمام ویژه‌ای نباشد، موج سنگینی نه فقط در آموزش و پرورش بلکه در سراسر کشور ایجاد می‌کند و باید از امروز راه حل‌های مقابله با این مسئله را پیش‌بینی و به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم آموزش و پرورش در مواجهه با چالش‌های اجتماعی، گفت: وظیفه ما این است که آمادگی لازم را برای مدیریت کردن چالش‌ها ایجاد کنیم و یکی از مهمترین موضوعات ملی و چالش‌هایي که مهر ماه ٩٧ با آن رو به رو هستیم ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس درس است.

سید محمد بطحایی در ادامه اظهار کرد: به شرطی می‌توانیم موفق و مناسب اقدام کنیم که کلان‌تر نگاه کنیم و بخشی‌نگری نداشته باشیم و همه انرژی را صرف راه حل‌های مسایل ساماندهی قرار دهیم. بنابراین اولویت اصلی و مهم آموزش و پرورش در مهر ٩٧ حضور معلم در کلاس درس است و تا زمانی که معلم سر کلاس نباشد هیچ عامل دیگری را نباید تخصیص دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تفویض اختیار برای ساماندهی نیروی انسانی در نظر گرفته شده است و این مسئولیت به استان‌ها و مناطق آموزشی واگذار شده است. راهنمایی که مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آماده کرده است، دستورالعمل تکلیفی نیست و تنها پیشنهاد و راهنمای استان‌ها خواهد بود و مدیران کل و روسای مناطق آموزشی با توجه به شرایط بومی و نیروی انسانی موجود، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی منظم و مستمر با همکاران و کارشناسان می‌توانند ساماندهی را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم با انعطاف‌هایي که در برنامه‌ها می‌توان اعمال کرد، مهر ماه ٩٧ سال تحصیلی خوبی در ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس‌های درس خواهیم داشت.

کد خبر 410789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha