یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد که نباید موضوعات اجتماعی به موضوعات امنیتی بدل شود.

سردار حسین اشتری

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، معاونان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری ناجا که صبح امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: اشراف اطلاعاتی پلیس باید افزایش پیدا کند و در واقع هر چقدر که ما اشراف اطلاعاتی‌مان را افزایش دهیم قطعا قدرت پیش بینی و پیشگیری ما نیز ارتقاء خواهد یافت.

اشتری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که موضوعات اجتماعی، امنیتی شود، گفت: ما کشور پویایی داریم و به حمدالله آزادی هم در این کشور هست و بر خلاف اینکه می‌گویند آزادی نیست همه گروه‌ها آزادی دارند و به همین دلیل ما نباید بگذاریم اتفاقات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود؛ بلکه باید قدرت پیشگیری اجتماعی‌مان را افزایش دهیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشتر حجم کار و پاسخگویی در مجموعه نیروی انتظامی در پلیس پیشگیری است، اظهار کرد: امسال تقویت پلیس پیشگیری جزء اولویت‌های ما در ناجاست و با توجه به گستردگی پلیس باید بگویم که مردم بیشترین تعامل را با پلیس پیشگیری دارند.

وی با بیان اینکه ما افتخارمان خدمتگزاری به مردم است، گفت: وظیفه ناجا ارائه بهترین خدمات با سرعت و دقت بالا به مردم است. هیچ سازمانی نیست که به اندازه نیروی انتظامی به مردم ارائه خدمات بدهد؛ به طوری که تنها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما بیش از 30 میلیون خدمت به شهروندان ارائه شده است.

فرمانده ناجا بر ضرورت به روزرسانی تجهیزات در نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: تاکید ما این است که خدمات ما باید از طریق فناوری‌های روز به مردم ارائه شود و ما باید از روش‌های سنتی به سمت روش‌های پیشرفته متمایل شویم.

وی با تاکید بر اینکه پلیس از هر ابتکار عمل و طرح جدیدی استقبال می‌کند، اظهار کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد تقویت مراکز مشاوره است و من تاکید دارم که باید تا پایان سال 98 یعنی بیش از یک سال و نیم دیگر مراکز مشاوره در اکثر کلانتری‌ها فعال شود؛ چرا که دیده‌اید که مراکز مشاوره چطور بیش از 70 درصد پرونده‌های ارجاعی به این مراکز را منجر به صلح و سازش کرده است.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یک رئیس کلانتری گفت: رئیس کلانتری باید امین مردم و معتمد محل باشد و ما چنین رئیس کلانتری می‌خواهیم کما اینکه چنین روسایی را نیز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای ما افتخار نیست،‌ تصریح کرد: گرچه ما به تمامی پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم اما افتخار برای ما این است که جرم کمتری رخ دهد و مردم با رعایت قانون و بر اساس شرع و عرف کاری کنند که زندگی بهتری داشته باشیم.

فرمانده ناجا بر ضرورت آموزش نیز تاکید کرد و گفت: منظور از آموزش تنها معاونت تربیت و آموزش ناجا نیست بلکه تمام اجزای ناجا باید از نظر آموزشی و حرفه‌ای به یک سطح مطلوب برسند و بتوانیم آموزش‌هایمان را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری درباره طرح آمایش ایستگاه‌های بازرسی نیز افزود: این ایستگاه‌ها باید تجهیز شوند و افراد داخل آنها افراد آموزش دیده باشند. امسال اعتبارات پلیس پیشگیری بیشتر از قبل است و من امیدوارم که با توجه به وضعیت موجود بتوانیم این اعتبارات را بگیریم.

فرمانده ناجا در پایان این نشست از نمایشگاه تخصصی پلیس پیشگیری ناجا بازدید کرد.

کد خبر 410748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha