همشهری آنلاین: اعضا یک هیئت قضایی فدرال آمریکا ۱۲ مأمور اطلاعات نظامی روس را به هک کردن شبکه رایانه‌ای هیلاری کلینتون و حزب دموکرات در این کشور متهم کردند.

رود روزنستاین

رود روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد این ۱۲ نظامی روسی به برنامه‌ریزی برای دخالت در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شده‌اند.

به گفته این مقام قضایی آمریکا، به طور دقیق‌تر ۱۱ نفر از این اتباع روسیه به ارتکاب جرائم رایانه‌ای در ارتباط با هک رایانه‌های دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون، نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری متهم هستند. آنها همچنین با اتهام استفاده از نام‌های جعلی برای انجام جرائم رایانه‌ای و پولشویی روبرو هستند.

  • واکنش روسیه

کاخ کرملین در نخستین واکنش به این اتهام اعلام کرد دولت روسیه نگران دستگیری شهروندان این کشور در آمریکا و نقض مصونیت دیپلماتیک آنهاست.

خبر اتهام شهروندان روس در آمریکا در حالی اعلام می‌شود که قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا سه روز دیگر با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار کند. آقای ترامپ هم اکنون برای یک دیدار چهار روزه از بریتانیا در لندن به سر می‌برد.

کد خبر 410579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha