همشهری آنلاین: بنا بر گزارش تازۀ پایگاه داده‌های «M-Lab» سرعت متوسط پهنای باند اینترنت در جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته و بیشترین پیشرفت در این باره در کشورهای در حال توسعه دیده شده است که زیرساخت‌های خود را تقویت کرده‌اند.

یورونیوز نوشت: بر اساس این گزارش مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شدۀ مربوط به ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ مه سال جاری میلادی، سنگاپور با متوسط سرعت پهنای باند ۶۰.۳۹ مگابیت بر ثانیه همچنان پرچمدار فهرست ۲۰۰ کشوری است داده‌های آنها بررسی شده است.

با این وجود اگرچه سنگاپور پرسرعت‌ترین پهنای باند جهان را دارد اما اتحادیۀ اروپا دارای بیشترین شمار کشورهایی است که پهنای باندی با سرعت بالا یا خیلی بالا دارند و نام همۀ ۵۳ کشور اروپایی که داده‌هایشان بررسی شده را می‌توان در نیمۀ اول این فهرست مشاهده کرد.

پس از سنگاپور با فاصله زیادی سوئد با متوسط سرعت پهنای باند ۴۶.۰۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و رتبه‌های بعدی نیز به کشورهای دانمارک، نروژ، رومانی، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ و مجارستان تعلق گرفته است.

  • رتبه ایران، آمریکا، روسیه و خاورمیانه

ایالات متحده آمریکا در این فهرست دارای رتبۀ ۲۰ با متوسط سرعت پهنای باند ۲۵.۸۶ و رتبه روسیه ۴۷ با متوسط سرعت پهنای باند ۱۳.۵۱ است. در قاره آمریکا کمترین جایگاه به ونزوئلا با رتبه ۱۷۶ و متوسط سرعت پهنای باند ۱.۲۴مگابیت بر ثانیه اختصاص یافته است.

ایران با متوسط سرعت پهنای باند ۲.۲ مگابیت بر ثانیه در جایگاه ۱۴۵ قرار دارد.

در منطقه خاورمیانه، از جمله کشورهایی که موقعیتی بهتر از ایران دارند می‌توان به ترکیه با متوسط سرعت پهنای باند ۴.۹ و رتبه ۹۱ اشاره کرد.

  • کشورهایی با پایین‌ترین پهنای باند در جهان

کشورهای آفریقایی به غیر از آفریقای جنوبی و کنیا، با فاصله‌ای بسیار در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، عمدتا در پایین این فهرست قرار دارند. متوسط سرعت پهنای باند در این کشورها کمتر از ۰.۹۰ مگابیت بر ثانیه است.

دیگر استثناء در این زمینه ماداگاسکار استثنا است که به لطف کابلی که در زیر دریا کشیده شده، به پهنای باند قابل توجهی دست یافته و رتبه آن به ۲۲ ارتقاء یافته است.

در کشورهایی مانند کنگو، جمهوری کنگو (۱۹۱)، بورکینافاسو، نیجر، سوریه، موریتانی، گینه (۱۹۶)، سومالی (۱۹۷)، ترکمنستان، تیمور شرقی و یمن متوسط سرعت پهنای باند کمتر از ۰.۳۱ مگابیت بر ثانیه است.

پایین‌ترین رتبه به یمن تعلق دارد؛ رتبه این کشور ۲۰۰ و متوسط سرعت پهنای باند ۰.۳۱ مگابیت بر ثانیه است.

کد خبر 410578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha