همشهری آنلاین: ماجرای گیر افتادن دانش‌آموزان فوتبالیست در غاری در تایلند و عملیات نجات دادن آنها در قالب فیلمی هالیوودی روایت می‌شود.

فوتبالیست‌های گیرافتاده در غار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، شركت پيور فيلكس اينترتينمنت كه پيشينه‌اي طولاني و درخشان در توليد فيلم‌هاي معناگرا و خانوادگي دارد، پروژه‌اي سينمايي با بودجه 45 ميليون دلاري درباره يكي از مهم‌ترين رويدادهاي چند هفته اخير دنيا مي‌سازد؛ اتفاقي كه بسياري از مردم سراسر جهان سرنوشت 12 كودك و يك بزرگسال درگير در آن را به مدت حدود سه هفته با دعاي زير لب پيگيري مي‌كردند.

مايكل اسكات، يكي از بنيانگذاران و مدير عامل پيور فليكس از مدت‌ها پيش به محل گير افتادن فوتباليست‌هاي نوجوان در غاري در تايلند رفته بود و اطلاعات مورد نياز را براي ساختن فيلمي داستاني جمع‌آوري مي‌كرد. او در اين باره مي‌گويد: «شجاعت و قهرماني‌هايي كه من در اين روزها شاهدش بودم، به شكلي حيرت‌انگيز الهام‌بخش است و داستان آن مي‌تواند دستمايه توليد فيلمي سينمايي براي شركت ما باشد.»

پيور فليكس بيش از همه با مجموعه «خدا زنده است» شناخته مي‌شود؛ سه‌گانه سينمايي كه نخستين آنها با بودجه دو ميليون دلار توليد شد، بيش از 65 ميليون دلار فروخت و زمينه را براي توليد دو فيلم ديگر فراهم كرد. فيلم دوم با 25 ميليون دلار (پنج برابر هزينه توليد) به كار خود پايان داد و «خدا زنده است3: نوري در تاريكي) ماه مارس امسال يك شكست مطلق در گيشه سينماهاي آمريكا بود.

البته سينمايي كردن اين ماجرا كاري بسيار سخت براي اسكات و همكارانش خواهد بود. آنها بايد ابتدا با هر 12 بازيكن و خانواده‌هايشان به توافق حقوقي برسند، نظر تنها مربي حاضر در غار را جلب كنند و البته مشكلي هم با اعضاي گروه نجات نداشته باشند. به اين ترتيب مي‌توانند روايت‌هاي دست اول از آنچه بيرون و درون غار گذشته به دست بياورند. بچه‌هاي گيرافتاده در غار بين 11 تا 16 سال دارند. ضمن اينكه بازسازي عمليات نجات بسيار پرهزينه خواهد بود.

يكي از پروژه‌هاي مشابه پيور فليكس «33» بود كه با موضوع نجات معدنچيان شيليايي با بازي آنتونيو باندراس در سال 2015 ساخته شد. در آن ماجرا كه هشت سال پيش رخ داد، 33 معدنچي به مدت 69 روز در عمق زمين گرفتار بودند و در نهايت نجات يافتند. آن فيلم با بودجه 24 ميليون دلار توليد شده بود.

کد خبر 410476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha