همشهری آنلاین: درآمد گیشه سینمای چین در نیمسال اول ۲۰۱۸ با ۱۶ درصد رشد نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش از آن به چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار رسید.

فیلم چینی ماموریت دریای سرخ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، سهم فيلم‌هاي چيني از اين گيشه 4.77 ميليارد دلاري در شش ماه اول سال جاري ميلادي 2.8 ميليارد دلار (حدود 60 درصد) است كه در مقايسه با مدت مشابه سال 2017 بيش از 20 درصد رشد نشان مي‌دهد. در نيمسال اول سال پيش فيلم‌هاي چيني در بازار سينماي اين كشور يك ميليارد و 590 ميليون دلار فروخته بودند كه معادل 39 درصد از سهم بازار بود.

«ماموريت درياي سرخ» با 550 ميليون دلار و «كارآگاه چايناتاون 2» با 510 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم‌هاي چيني شش ماه اول 2018 بودند. هر دو فيلم در تعطيلي‌هاي سال نو چيني در فوريه گذشته به نمايش عمومي درآمدند و با استقبال بسيار خوب مردم مواجه شدند. در مجموع 889 ميليون نفر در شش ماه در چين به سينما رفتند كه در نوع خودش يك ركورد تازه و براي بسياري از كشورها دور از دسترس است.

در شش ماه گذشته 40 فيلم بيش از 15 ميليون دلار فروختند كه از ميان آنها 9 فيلم انيميشن هستند؛ فيلم چيني «خرس‌هاي بوني: بزرگ كوچك» (كه با 90 ميليون دلار در صدر ايستاد)، انيميشن ژاپني «فيلم دورامون: جزيره گنج نوبيتا» و فيلم‌هاي آمريكايي «اينكرديبل‌ها 2»، «فرديناند» و «پيتر ربيت». از پنج فيلم وارداتي هم كه در صدر جدول فروش ايستادند، چهار فيلم هندي بودند؛ از جمله فيلمي از سلمان خان كه 43 ميليون دلار فروخت.

در نيمه اول سال 2018 در مجموع 721 سينماي تازه به جمع سالن‌هاي تاريك در چين افزوده شد تا تعداد آنها به رقم خيره‌كننده 9911 برسد. چين در حال حاضر 57 هزار و 786 پرده سينما دارد و واندا سينما با 634 ميليون دلار پرفروش‌ترين سينماهاي زنجيره‌اي اين كشور است.

کد خبر 410464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha