چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از ممنوعیت فروش مانتوی جلوباز خبر داد.

Manto

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با «جام‌جم آنلاین» با اشاره به شرایط مطلوب در تولید پوشاک مناسب در کشور، اظهار کرد: این وظیفه با محوریت ارشاد، مد لباس و اتحادیه در حال انجام است، ضمن اینکه مکان‌هایی توسط کارگروه مد لباس برای عرضه پوشش‌های کاملا اسلامی در نظر گرفته شده است؛ در سایت اتحادیه نیز نشانی مکان‌های متعدد، برای عرضه انواع چادر ملی در مدل‌های مختلف سبک روز در سطح شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به فروشگاه‌های عرضه مانتوهای مناسب با رویکرد اسلامی، افزود: آدرس ۲۰۰ فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است. این مانتوها کاملا جلوبسته، آزاد و طراحی‌شده‌ توسط کارگروه مد لباس است.

شیرازی تصریح کرد: این طرح در بهمن سال گذشته انجام شد و مدل‌های طراحی‌شده به تولیدی‌ها انتقال پیدا کرد. در حال حاضر این مدل‌ها در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است ضمن اینکه در مکان‌های خود کارگروه نیز این مانتوها به ثبت رسیده است و عرضه می‌شوند.

وی با اشاره به مانتوهای اداری تأکید کرد: در سایر فروشگاه‌ها، برای تمام سازمان‌های اداری، کت بلند و شلوار طراحی شده که با نام مانتو شلوار اداری عرضه می‌شود و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته است.

شیرازی با بیان اینکه ممکن است مانتوهای جلو باز نیز در فروشگاه‌ها دیده شود، اظهار کرد: در فروشگاه‌ها این مانتوهای جلوباز جمع‌آوری می‌شود که متاسفانه مورد استقبال مصرف‌کننده‌ها نیز قرار گرفته است. در حال حاضر مانتوهای جلوباز به‌گونه‌ای عرضه‌ می‌شوند که جلوی آن از زیر کاملا پوشیده است، در واقع از یک زیرپوش بلند و تا زانو در این مدل مانتوها استفاده می‌شود. در گذشته مانتوهای جلوباز به تنهایی با شلوار استفاده می‌شد اما امروز جزو محدودیت‌های کار اتحادیه است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با انتقاد از عرضه برخی تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی در کشور خاطرنشان کرد: در ارتباط با مانتو وارداتی از خارج کشور صورت نمی‌گیرد و در طی دو سال گذشته ۹۹ درصد از محصولات مانتو در داخل کشور تولید شده است چراکه در زمینه طراحی پیشرفت‌های خوبی داشتیم بخصوص از زمانیکه جشنواره فجر فعال شده است. در جشنواره‌های مختلف، طرح‌های ما طرح‌های به‌روز و اسلامی است همچنین نمایشگاه دائم در بنیاد ملی لباس نیز بر پا است.

شیرازی تصریح کرد: استفاده از نام برند خارجی در واقع اشتباه تولیدکننده است و هدف از نصب برند خارجی، ایجاد جاذبه برای مشتری است. امروزه رویکرد مردم این نیست که به دنبال مارک و حرف‌های لاتین روی لباس باشند چراکه امروز کیفیت، تنوع و جذابیت دارای اهمیت است.

به گفته وی هر روز ۳۰ گشت سه‌نفره در سطح شهر تهران بر واحدهای تولید و عرضه کننده پوشاک بازرسی و نظارت دارند و بازدیدهای انجام‌شده، صورتجلسه می‌شود.

شیرازی گفت: در این گشت‌زنی‌ها، فروشگاه‌ها در هر سه ماه یک مرتبه مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به واحدهای فعال در زمینه پوشاک تصریح کرد: در سطح شهر تهران، ۱۷ هزار واحد تولیدی و فروشگاه موجود است که از این تعداد نزدیک به ۶ هزار واحد آن تولیدی و ۱۱ هزار واحد دیگر نیز فروشگاه است و ۳ هزار واحد از این فروشگاه‌ها نیز مانتوفروش هستند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های غیرمجاز بصورت زیرزمینی فعالیت دارند، افزود: فروشگاه‌های غیرمجاز زیرزمینی‌ از دید ما پنهان هستند. برخی از این فروشگاها در خانه‌ و بصورت مزون‌های خانگی فعالیت دارند که دسترسی به آن‌ها سخت و از دید بازرسان پنهان است اما به‌محض این‌که مردم اطلاع دهند یا شناخته شوند، این‌ فروشگاه‌های غیرمجاز را به اداره اماکن معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 410426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha