همشهری آنلاین: حدود 15هزار مسافر در راه‌های ارتباطی استان زنجان و قزوین گرفتار برف شده‌ بودند که با کمک راهداری و ارتش نجات یافتند.

رییس مرکز فوریت‌های پلیسی110 فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت:‌ این مسافران دیشب-15 دی- با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی استان، جمعیت هلال احمر استان و فوریت‌های پزشکی در مساجد، تکایا و حسینیه‌های زنجان اسکان داده شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر سرهنگ اسماعیل اسماعیلی افزود: هم اکنون آزاد راه زنجان – قزوین به علت بارش برف همراه با کولاک شدید بسته است و شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

راه و ترابری استان زنجان نیز اعلام کرد راه ارتباطی زنجان – قیدار و ‌زنجان - طارم بسته و تردد در سایر راههای اصلی استان به علت یخ زدگی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

براساس این گزارش راه ارتباطی بیش از 50 روستا در استان نیز بسته است.

هفت هزار نفر از مسافران در راه مانده شهرهای قزوین و تاکستان نیز درمساجد، حسینه‌ها و اماکن عمومی  اسکان داده شده‌اند و تلاش برای نجات جان سایر مسافران در محورهای ارتباطی این استان ادامه دارد.

بارش برف در استان قزوین از نیمه‌های شب شنبه 15 دی ماه همه راههای ارتباطی اصلی و فرعی دراستان را بست.

ستاد حوادث غیر مترقبه استان اعلام کرد: با وجود تلاش همه دستگاه‌های اجرایی استان، محورهای ارتباطی استان از جمله جاده قزوین، تاکستان، همدان و زنجان، آزاد راه قزوین - زنجان و جاده قزوین - رشت به علت کولاک و یخبندان بسته است.

به علت کولاک شدید، تجهیزات راه‌داری برای برف روبی جوابگو نبوده و با هماهنگی ارتش از نفر برهای زرهی برای نجات مسافران در راه مانده استفاده می‌شود.

سازمان آموزش و پرورش استان قزوین هم اعلام کرد: کلیه مدارس اعم از ابتدایی راهنمایی و متوسطه به غیر از دانش اموزان پیش دانشگاهی درسراسر این استان تعطیل است.

کد خبر 41020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز