همشهری‌آنلاین: یوسف کرمی، تکواندوکار مدال‌آور ایران در المپیک ۲۰۰۴ آتن، در فعالیت‌های بازسازی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان مشغول به کار است.

در طول سال های گذشته همیشه خبرهایی از فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه قهرمانان نام‌آور رشته‌های مختلف ورزش کشور شنیده شده‌است. مسئله‌ای که نشان‌دهنده توجه و اهمیت دادن قهرمانان نامدار ورزش کشور به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

یوسف کرمی، پیشکسوت و تکوندوکار المپیکی ایران پس از مدال‌آوری‌های متعدد و افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی ورزش، تصمیمی دلی و خیرخواهانه گرفته و در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به خانواده هایی که مشکلات مالی دارند کمک می‌کند و در ساخت خانه همچون یک کارگر ساده مشغول به کار است.

یوسف کرمی که در حال حاضر مربیگری در لیگ برتر تکواندو را تجربه می‌کند، مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، دو مدال طلا و دو مدال برنز مسابقه‌هاي جهانی، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک مدال طلا و یک مدال نقره قهرمانی آسیا و یک مدال طلای مسابقه‌هاي قهرمانی دانشجویان جهان را نیز در کارنامه دوران قهرمانی خود دارد.

او در مورد این فعالیت انسان دوستانه خود به ایسنا گفت: بیشتر از دو سال و نیم است که یک گروه چند نفره را تشکیل داده‌ایم و در یک گروه در فضای مجازی هر ماه مبلغی را جمع کرده و با توجه به مناسبت‌ها به خانواده های کم بضاعتكمك مي‌كنيم. برای مثال همیشه نزدیک عید آجیل و شیرینی، در ماه رمضان گوشت ومرغ و ... برای خانواده‌های نیازمند تهیه می‌کنیم.

کرمی در مورد تصمیم خود برای فعالیت در امر ساختن خانه نیز توضیح داد: چند وقتی است که به سیستان و بلوچستان رفته‌ایم و این کار انجام می‌دهیم. من همیشه دوست داشتم این کار را انجام دهم و در مناطق محروم به مردم خدمت کنم. الان هم با تصمیم خود رفته‌ام و با انسان‌های شریف مناطق محروم سیستان و بلوچستان در ارتباط هستم. هدف ما این بود که بگوییم به یاد این عزیزان هستیم و سعی خود را می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها را از این طریق به گوش مسئولان برسانیم.

او همچنین افزود: من همیشه فعالیت در مناطق محروم را دوست داشته و تا جایی که شود حضور یافته‌ام، اما برای مناطق محروم سیستان و بلوچستان از طریق بسیج سازندگی این استان رفتم. با من تماس گرفتند که چنین مراسمی وجود دارد که من هم قبول کرده و رفتم. خدا را شکر که این اتفاق افتاد و امیدوارم قهرمانان دیگر نیز بیایند تا با توجه به جایگاه اجتماعی که دارند این مشکلات را پر رنگ‌تر کنند تا شاید با یک رسیدگی خوب دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. خوشبختانه در این مناطق خودشان کارها را شروع کرده و منتظر مسئولان نیستند که اين یک حرکت خوب است. درست است که برطرف کردن بیشتر مشکلات بر عهده مسئولان است اما بعضی مواقع باید خودمان نیز حرکت کنیم.

پیشکسوت تکواندوی ایران در پاسخ به این سوال که آیا از قهرمانان دیگر هم برای شرکت در چنین فعالیت هایی دعوت کرده است؟ توضیح داد: این کارها دلی است و سرچشمه آن باید از قلب انسان باشد. بعضی اوقات به من گفته‌اند که این مسئله را با دوستان در میان بگذارم اما می‌ترسم با گفتن من آن‌ها در تعارف بمانند. باید خود عزیزان این تصمیم را بگیرند که امیدوارم شاهد پررنگ تر شدن این موضوع باشیم.

کد خبر 410144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha