همشهری آنلاین: تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی در حالی به اکران عمومی خود در فرانسه پایان داد که در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار نفر به تماشای آن نشستند.

اصغر فرهادی

به گزارش همشهري آنلاين، «همه مي‌دانند» كه اين روزها همزمان در دو جشنواره كارلووي‌واري و مونيخ حضور دارد، پس از رونمايي در مراسم افتتاحيه هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن در سينماهاي فرانسه به نمايش عمومي درآمد. هشتمين فيلم فرهادي در مقام كارگردان گرچه در بخش مسابقه كن چنانكه انتظار مي‌رفت ندرخشد اما در هفته اول اكران در 410 سينماي فرانسه دو ميليون و 682 هزار دلار فروخت تا دومين فيلم جدول پرفروش‌هاي هفتگي شود.

«همه مي‌دانند» كه با سرمايه 10 ميليون يورويي (حدود 12 ميليون دلار) در اسپانيا توليد شده، در هفته دوم در 450 سينما به نمايش درآمد و در عين حال بيش از 64 درصد از تماشاگرانش را از دست داد. فيلم با فروش 954 ميليون دلاري در رده سوم پرفروش‌ها نشست، يك هفته بعد در 520 سينما روي پرده رفت و مجموع درآمد آن به بيش از پنج ميليون دلار رسيد. با رسيدن تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده «همه مي‌دانند» به مرز 550، رقم فروش آن هم در مرز شش ميليون دلار بود.

گرچه فروش شش ميليون و 500 هزار دلاري «همه مي‌دانند» پس از هفت هفته مي‌تواند يك موفقيت تجاري براي فرهادي در فرانسه باشد اما از ياد نبريم فيلم ستاره‌هايي چون خاوير باردم، پنه‌لوپه كروز و ريكاردو دارين دارد و مي‌تواند در اكران اسپانيا هم بدرخشد. بر اساس آنچه در سايت imdb آمده، فيلم فرهادي از اواخر تابستان در سرزمين مادري ستاره‌هايش يعني اسپانيا به نمايش عمومي درمي‌آيد و تاريخ اكران آن در آمريكاي شمالي هنوز قطعي نيست.

برخلاف موفقيت تجاري نسبي، «همه مي‌دانند» چندان به مذاق منتقدان خوش نيامده و در سايت متاكريتيك از 15 نقد نوشته‌شده ميانگين نمره 67 از 100 دريافت كرده است. نكته عجيب اينكه هيچ منتقدي به فيلم فرهادي نمره بالاي 90 نداده و 83 ايندي‌واير بالاترين نمره آن است. اسكرين و گاردين به نمره 50 از فيلم استقبال كرده‌اند و نمره منتقدان تلگراف و هاليوود ريپورتر درست روي عدد 60 ايستاده است.

اوضاع در سايت معتبر راتن توميتوز هم چندان بهتر نيست و «همه مي‌دانند» با داشتن 48 درصد گوجه‌فرنگي تازه به نشانه نقد خوب و مثبت در گروه فيلم‌هاي تحسين‌شده منتقدان آمريكايي در سال 2018 قرار ندارد. در هر حال، فيلم فرهادي تازه در ابتداي راه است و با اكران گسترده در گوشه و كنار جهان همزمان با آغاز فصل جوايز سينمايي مي‌تواند بخت خود را براي درخشيدن در اسكار، گلدن گلاب، بفتا و ديگر رويدادهاي مهم بيازمايد.

کد خبر 410110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha