همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه اینکه امروز در تقابل جبهه حق و باطل، جنگ تغییر ماهیت داده و به جنگ نرم تبدیل شده است، گفت: نخبگان اهل قلم و هنر افسران کشور در مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

 محمود شیخ حسنی

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر محمود شیخ حسنی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در نخستین جشنواره "اهل قلم و هنر" وزارت دفاع، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که در حوزه قلم و هنر این وزارتخانه دارای نخبگان فراوانی است و خداوند را به داشتن چنین فعالان فرهنگی متعهدی سپاسگذاریم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به آیه شریفه "وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ" افزود: قلم آنقدر ارزش دارد که خداوند متعال به آن قسم یاد کرده و هر کس قلم را به دست گیرد قطعا فکر و اندیشه‌ای را که جاری می‌سازد و ارزش و کرامت آن نیاز به تفسیر ندارد.

شیخ حسنی با بیان اینکه امروز در جهان دستاوردهای حوزه فرهنگی و عرصه اهل قلم جزو سرمایه های ملتها محسوب می‌شود، تصریح کرد: دین مبین اسلام، برای قلم و نوشتن، ارزش خاصی قائل است. گاه در کلام حضرت علی علیه السلام می خوانیم که «عقلِ نویسنده، در قلم اوست» و گاه از زبان رسول مکرّم اسلام می شنویم که سه صداست که حجاب ها را پاره می کند و به پیشگاه با عظمت خدا می رسد و یکی ازآنها صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن است. خداوند متعال درقرآن مجید هم،گاه به قلم و نوشته آن سوگند یاد می کند و گاه، آن را وسیله تعلیم خود می شمارد، هر آینه عظمت و بزرگی قلم، این سلاحِ انسان ساز را بیشتر درک می کردیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه اهل قلم و هنر ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی را با انقلاب داشته اند، ادامه داد: جامعه اهل قلم در عرصه های مختلف همیشه در خط مقدم دفاع از ارزش های جامعه و انقلاب بوده اند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه توجه ویژه به فعالان عرصه قلم و هنر داشته اند، خاطرنشان کرد: امام (ره) در خطاب به اهل قلم می فرمایند قلم به دست بگیرید، برای تربیت بشر این قلم ها که در دست شماست، در محضر خداست. آنقدر که بشر از قلم های صحیح نفع برده است، از چیز دیگر نبرده است و آن قدر که ضرر کشیده است، از چیزهای دیگر ضرر نبرده است؛ قلم ها و بیان ها، با مغزهای مردم رابطه دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کرات در مناسبت های مختلف توجه ویژه خود را به فعالان این عرصه ابراز کرده اند، گفت: خیلی ها از توجه معظم له در مناسبت های مختلف به اهل قلم و هنر غبطه خورده اند و واقعا هرزمان بیانات ایشان را مطالعه می کنیم واقعا غبطه خوریم که فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) چه توجه ویژه ایی به هنرمندان اهل قلم دارند.

شیخ حسنی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی ایران قدردان فعالان عرصه قلم و هنر هستند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شایستگی در عرصه قلم و هنر شاخص گذاری می کنند تا مسیر تعالی و پیشرفت را به همگان نشان دهند و باید دقیقا مسیری را که ایشان مشخص فرمودند دنبال کنیم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع به شرایط سیاسی امروز اشاره کرد و گفت: وقتی می بینیم مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا و رهبری نظام اسلامی به حول قوه الهی در برابر همه دشمنی ها و توطئه ها محکم و استوار ایستاده است؛ درس بزرگ ایستادگی برای همه مسئولان است لذا باید در پشت سر معظم له مسیر درست را بابصیرت، آگاهی و زمان شناسی ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند بزرگ را شاکریم که امروز در نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع در عرصه قلم و هنر شاهد موفقیت های بسیاری هستیم، گفت:امروز بحمدالله در آموزه های دینی آنقدر ظرفیت برای فعالیت داریم که هنرمندان اهل قلم هیچ نیازی به تقلید از بیگانگان ندارند و فعالان این عرصه به راحتمی می توانند در مسیر رشد و تعالی اسلامی قلم زده و فعالیت کنند.

شیخ حسنی با بیان اینکه امروز در تقابل جبهه حق و باطل، جنگ تغییر ماهیت داده و به جنگ نرم تبدیل شده است، ادامه داد: نخبگان عرصه قلم و هنر ایران اسلامی می توانند در جنگ نرم به شایستگی نقش افسران جبهه واحد مقابله با جنگ نرم دشمن را بازی کنند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع امروز در آغاز یک راه طولانی و سخت قرار داریم، گفت: باید از همه توان خود برای توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی استفاده کنیم و هنرمندان انقلابی با ابزار هنر و از طریق آن مقاومت را که شعار اصلی انقلاب اسلامی است به تصویر بکشند و به تحقق اهداف استکبارستیزی کمک کنند.

کد خبر 410068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha