همشهری آنلاین: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سود سهام عدالت به خانواده افراد مشمول فوت شده تا سال ۱۳۹۵ از امروز (شنبه ۱۶ تیرماه) آغاز و به وراث قانونی آنها که در قید حیات باشند، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، قرار است در این مرحله همه ورثه قانونی اشخاص متوفی با در اختیار داشتن اصل گواهی حصر وراثت و کارت ملی خود به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که اسامی این دفاتر منتخب در سایت اطلاع‌رسانی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir منتشر شده، مراجعه و تقاضای تقسیم سهام عدالت شخص متوفی را بین تمامی وراث یا یکی از ورثه تکمیل و امضا کنند تا سهام عدالت فرد متوفی به آنان اختصاص داده شود.

براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی در این مرحله تنها وراثی که تمامی آنان در قید حیات هستند از امکان تقسیم و اختصاص سهام عدالت برخوردارند و حضور همه وراث قانونی یا وکلای قانونی آنان و یا ولی و قیم شخص وارث در دفاتر منتخب پیشخوان دولت الزامی است.

همه افراد مراجعه‌کننده به دفاتر منتخب پیشخوان بایستی همراه خود یک شماره شبای بانکی مربوط به حساب بانکی معتبر خود را داشته باشند تا پس از اعلام آن به سامانه سهام عدالت از طریق این دفاتر پیشخوان، امکان برخورداری از سود سهام عدالت از طریق واریز این سود به شماره شبا بانکی آنان فراهم شود.

نتیجه عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت به وراث پس از مدت حداقل (10) روز کاری در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، از 20 فروردین ماه پارسال که شرایط ثبت شماره شبای مشمولان در سامانه سهام عدالت فراهم شده 40 میلیون نفر از مشمولان، شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت وارد سامانه کرده‌اند که از این تعداد بیش از 39 میلیون نفر سود خود را دریافت و با آنها تسویه کامل صورت گرفته است.

حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان سود مصوب مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال مالی 95 بوده است که بیش از 400 میلیارد تومان از این مبلغ به افزایش سرمایه این شرکت‌ها اختصاص پیدا کرده و از 3800 میلیارد تومان باقیمانده نیز تاکنون حدود 3200 میلیارد تومان میان 39 میلیون نفر از مشمولانی که شماره شبای حسابی بانکی خود را وارد سانه سهام عدالت کرده‌اند و تایید شبا بانکی داشته‌اند، توزیع شده است.

کد خبر 410035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha