همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لازم است تولید انرژی از پسماند در شمال کشور را جدا کنیم.

تولید انرژی از پسماند در شمال کشور جدا شود

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان در رشت افزود: در شمال کشور اجازه دهید پسماند سوزانده شود چرا که تولید انرژی از آن، گران تمام می‌شود.

وی با تاکید بر مهار پسماندها ادامه داد: پسماند را در شمال کشور به تولید انرژی وصل کردند در حالی که فرصت مورد نیاز و سرعت عمل لازم برای رفع ریشه‌ای معضل زباله را با کندی مواجه می‌کند.

کلانتری با اشاره به این که ظاهر زیبای گیلان، سیمای نازیبای آن را پوشانده، یادآور شد: در حال حاضر شیرابه‌های این پسماندها به رودخانه‌ها می‌ریزد و زندگی در آنها را از بین برده است.

  • سدسازی با رعایت ملاحظات زیست محیطی

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به میانگین 900 میلی‌متر بارش سالانه در گیلان گفت: استانی با این میزان بارش نمی‌تواند آب مصرفی خود را تامین کند.

وی افزود: سدسازی کوچک و بزرگ در گیلان و مازندران با رعایت ملاحظات زیست محیطی هیچ مانعی ندارد.

کلانتری با بیان این که برای رفع هر مشکلی می‌توان راهکاری صحیح اتخاذ کرد، ادامه داد: محیط زیست را نباید مقابل توسعه بگذاریم.

  • زمین‌خواری در گیلان آغاز شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمین‌خواری در گیلان آغاز شده و از یک هزار و 300 هکتار تالاب در این استان، 400 هکتار با خشک کردن به انحصار عده‌ای در آمده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: اجازه در اختیار گرفتن اراضی ملی توسط عده‌ای سودجو را ندهید.

وی با تاکید بر ضرورت احیای تالاب انزلی افزود: راهکارهایی وجود دارد که می‌توان با هزینه کمتر و در مدت کوتاه‌تر، تالاب انزلی را از رسوبات خالی و آن را احیاء کرد.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حضور داشت.

کد خبر 410004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha