همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف پس از نشست با وزیران امور خارجه ۴+۱ و فدریکا موگرینی گفت: در نشست امروز همه اعضای باقیمانده در برجام بر ضرورت انتفاع ایران از برجام تاکید کردند.

ظریف

به گزارش ایسنا وزیر امور خارجه ايران امروز (جمعه 15 تير) در پايان نشست وزيران امور خارجه 1+4 در جمع خبرنگاران گفت: این اولین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی بود.

ظریف با بیان این که این نشست بسیار جدی و سازنده بود، گفت: در طول دو ماه گذشته بعد از خروج غیر قانونی امریکا تلاش‌های زیادی از سوی اعضای باقیمانده صورت گرفت تا ایران از منافع به خصوص اقتصادی برجام استفاده کند.

وی افزود: بیانیه‌ای که توسط خانم موگرینی قرائت شد بیانیه مشترکی بود که از سوی همه اعضا در اولین کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران منتشر شد.

ظریف در ادامه تاکید کرد: ایران این حق را برای خود محفوظ دارد که در برابر تخلف رسمی آمریکا در خروج از برجام اقدامات خود را انجام دهد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این که در این جلسه تاکید شد بر این که مردم ایران باید منافع برجام را ببینند، خاطر نشان کرد: همه اعضای باقی مانده تعهداتشان را در حوزه‌های مختلف در سطح وزرای خارجه بیان کردند. از ادامه فروش نفت و روابط مالی، حمل و نقل و سرمایه گذاری تا سایر موضوعات که در بیانیه ذکر شده است.

ظریف تصریح کرد: پریروز در تهران بسته‌ای را دریافت کردیم که آقای روحانی گفتند کافی نیست. امروز در این جلسه توضیحات بیشتر شنیدیم و در مورد موضوعات نفتی و بانکی توضیح دادند.

 

کد خبر 409980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha