همشهری آنلاین: پلیس نیویورک زنی را که از مجسمه آزادی بالا رفته بود، دستگیر کرد.

زن معترض

این زن در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ دست به این حرکت زده بود. عملیات پایین آوردن و بازداشت این معترض چهار ساعت به طول انجامید.

زنی در نیویورک در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و جداسازی خانواده‌های مهاجر در مرز این کشور با مکزیک از مجسمه آزادی بالا رفت. این زن تی‌شرتی همراه داشت که روی آن جمله "قیام و مقاومت" (Rise and Resist) نقش بسته بود. او در پاسخ به فرمان مأموران پلیس مبنی بر پایین آمدن از مجسمه گفته بود، تنها در صورتی حاضر به اجرای این دستور است که تمامی والدین مهاجر و کودکانشان که از هم جدا شده‌اند، دوباره به یکدیگر بپیوندند.

در تصاویری که شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، دیده می‌شود که مأموران پلیس در حالی که به طناب و تجهیزات صخره‌نوردی مجهز هستند، از مجسمه بالا رفته و این زن را که با دستان خالی از مجسمه بالا رفته بود، دستگیر کردند.

این زن که هنوز هویتش فاش نشده، با چند اتهام از جمله برهم زدن نظم عمومی و ورود بی‌اجازه به ملک روبروست.

عملیات پایین آوردن این معترض و بازداشت او ۴ ساعت به طول انجامید و در این مدت مجسمه آزادی به روی بازدیدکنندگان بسته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه مدنی "قیام و مقاومت" اعلام کرده این زن در این گروه عضویت نداشته و بالا رفتن از مجسمه آزادی نیز جزو برنامه‌های اعتراضی این گروه نبوده است.

مجسمه آزادی در سال ۱۸۷۶ به مناسبت صدمین سالگرد تصویب اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا از سوی فرانسه به این کشور اهدا شد. این مجسمه به نمادی برای خوشامدگویی به مسافران و مهاجرانی بدل شده که قدم به خاک آمریکا می‌گذارند.

سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ اعتراضات مختلفی را در هفته‌های اخیر در شهرهای مختلف آمریکا به همراه داشته است. از اوایل ماه مه تمام مهاجران غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شده بودند، بازداشت شدند.

در این میان بیش از ۲۳۰۰ کودک مهاجر از والدین‌شان جدا شده و در چادرها یا اقامتگاه‌های موقت بدون امکان تماس با والدین‌شان نگهداری شده‌اند. هر چند ترامپ در پی انتقادهای فراوان داخلی و بین‌المللی فرمان ممنوعیت جداسازی خانواد‌ه‌ها در مرز را امضا کرد، اما هنوز مشخص نیست حدود دو هزار کودکی که همچنان در اقامتگاه‌های موقت بسر می‌برند، چگونه و چه وقت قرار است به والدین‌شان بازگردانده ‌شوند.

کد خبر 409891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha