همشهری آنلاین: به هنگام بازرسی یک خودرو از سوی پلیس شهر نانت، راننده ۲۲ ساله به دنبال نافرمانی از پلیس و حرکت تهاجمی به ضرب گلوله کشته شد. در پی آن گروهی جوانان معترض در محل حادثه دست به آشوب و خشونت زدند.

معترضان به قتل یک جوان توسط پلیس در فرانسه ده‌ها خودرو را به آتش کشیدند

به گزارش دويچه وله، یک جوان ۲۲ ساله در جریان بازرسی یک خودرو، از سوی مأموران پلیس به ضرب گلوله کشته شد. در پی آن گروهی از جوانان دست به اعتراضات خشونت‌بار زدند. پلیس در این میان سعی کرده اوضاع را کنترل کند.

در این اعتراضات که در ساعات اولیه چهارشنبه ۱۳ تیر (۴ ژوئیه) شروع شد، یک رشته خودروها به آتش کشیده شدند و معترضان اقدام به پرتاب بمب‌های بنزینی کردند. علاوه بر این، یک مرکز خرید نیز در آتش سوخت و یک کتابخانه و ساختمان‌های دیگرنیز تخریب شد.

گروه ناظر پلیس، تحقیقات در مورد چگونگی کشته شدن این مرد را آغاز کرده است. ژوهانا رولان، شهردار نانت خواستار شفاف‌سازی در مورد مرگ این جوان شده و گفته است که هر گونه تحقیقی باید به صورت مستقل و با شفافیت کامل صورت گیرد.

رئیس پلیس محلی، ژان کریستوف برتراند، گفت حادثه ساعت ۸،۳۰ شب [سه‌شنبه] زمانی که پلیس ماشینی را برای بازرسی متوقف کرده بود ، اتفاق افتاد.

او گفت، به دلیل نامشخص بودن هویت راننده، به ماموران پلیس دستور رسید که او را به اداره پلیس ببرند. پس از آن، راننده دنده عقب می‌گیرد و یک مامور پلیس را زخمی می‌کند.

رئیس پلیس افزود: « سپس یکی از همکاران به مرد جوان شلیک کرد و متاسفانه او جان خود را از دست می‌دهد.»

جوانی ۲۴ ساله به نام استیون، که در محله‌ای که حادثه اتفاق افتاده زندگی می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفته است، پس از آنکه صدای انفجار را شنیده رفته تا ببیند چه خبر است: «دیدم همه چیز دارد می‌سوزد. سطل‌های زباله و خودروها در حال سوختن بودند. آنها همه چیز را می‌شکستند. این جریان خیلی طول کشید.» استیون اما افزود که مدتی بعد وضعیت آرام گرفت.

یک دهه است که رابطه نه‌چندان خوب پلیس فرانسه با جوانان ساکن شهرک‌های مهاجرنشین، بحث برانگیز شده و به یکی از معضلات جامعه فرانسه بدل شده است.

پلیس فرانسه بارها به برخورد خشونت‌بار با جوانان ساکن محله‌های فقیرنشین و اعمال تبعیض علیه اقلیت‌های قومی متهم شده است.

کد خبر 409835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha