چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس توافق انجام شده بین سوئیس و فرانسه، شاهکار هنری اثر «پل سزان» ـ نقاش نامدار فرانسوی ـ بین موزه‌های این دو کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از دویچه وله، نقاشی «کوه سنت ـ ویکتور» اثر «پل سزان» نقاش معروف فرانسوی که سال‌ها پیش توسط نازی‌ها به تاراج رفته بود و سرانجام در سال ۲۰۱۴ پیدا شد همچنان در اختیار موزه هنرهای زیبای برن در کشور سوئیس باقی خواهد ماند اما بر اساس یک توافق این شاهکار هنری به تناوب در شهر «اکس ـ آن ـ پرووانس» زادگاه «پل سزان» در فرانسه نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

«فیلیپ سزان» نوزه بزرگ «پل سزان» اعلام کرد این راه حل نتیجه دوستی و همکاری میان دو کشور سوئیس و فرانسه است و این امکان را فراهم می‌کند تا دو موزه بزرگ شامل موزه هنرهای زیبای برن و موزه گرانت در شهر «اکس ـ آن ـ پرووانس» فرانسه، نقاشی شاهکار پدربزرگمان را برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

نقاشی کوه «سنت ـ ویکتور» که از مهم‌ترین آثار مکتب هنری پسادریافتگری است در سال ۲۰۱۴ و در یک مجموعه هنری در اختیار به «هیلدربرنتگورلیت» مجموعه‌دار هنری کشف شد.

«کرنلیوس گورلیت» ـ فرزند این دلال و مورخ هنری ـ این مجموعه نقاشی‌ مسروقه توسط نازی‌ها را به آپارتمانی در زوریخ منتقل کرده بود که همه آنها در سال ۲۰۱۲  مصادره شد. هنوز مشخص نیست «هیلدربرنتگورلیت» چگونه و تحت چه شرایطی به این مجموعه نقاشی مسروقه توسط نازی‌ها دست یافته بود.

«پل سزان» متولد سال ۱۸۳۹در فرانسه، از تاثیرگدارترین نقاشان مدرن فرانسوی و هم چنین یکی از برجسته‌ترین نقاشان پسا دریافتگر (پست امپرسیونیست) محسوب می‌شود

کد خبر 409828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha