چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از شب دوشنبه روانه بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

توفان ۷۵ سیستانی را روانه بیمارستان کرد

به گزارش ايرنا، رضا اربابی روز سه‌شنبه گفت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که از روز دوشنبه منطقه سیستان را فرا گرفته به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی افزود: 33 نفر از این افراد بستری و بقیه به طور سرپایی درمان شدند.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را صبح سه‌شنبه به بیش از 9 برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان هزار و 461 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان زهک را به 800 متر کاهش داد.

رئیس گروه هشدار و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید در نقاط مستعد که از شمال سیستان و بلوچستان شروع شده تا امروز ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

  • غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 13 برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان مرکز این استان عصر سه‌شنبه به افزون بر 13 برابر حد مجاز و چهار برابر حالت بحرانی رسید.

رضا آزادمنش حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت 2 هزار میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین بروز توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را در روز سه‌شنبه به بیش از 13 برابر حد مجاز رساند.

وی تصریح کرد: هم اینک سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت و در زاهدان به 55 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده تا فردا ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 409765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha