همشهری آنلاین: ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن برای نخستین بار تصاویری از یکی از عملیات های نظامی یگان پهپادهای یمنی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از ­شبکه تلویزیونی المسیره، ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن برای نخستین بار تصاویری از یکی از عملیاتهای نظامی یگان پهپادهای یمنی منتشر کرد. این عملیات نظامی را پهپادهای « راصد و قاصف» انجام دادند. این عملیات ویژه، مدتی پیش انجام شده و خبرش اعلام شده بود. این عملیات در چارچوب حملات به مواضع متجاوزان در سواحل غربی انجام شده بود.

حسین فایع گزارشگر المسیره در گزارشی گفت: این تصاویر برای نخستین بار پخش می شود و یگان پهپادها با دقت آنرا انجام داده است.

پهپادهای « راصد» در این تصاویر بر فراز آسمان سواحل غربی یمن در حال پرواز دیده می شوند و تحرکات دشمنان را بر روی زمین بر اساس گزارشهای میدانی رصد می کنند. طولی نمی کشد که گروه شناسایی وابسته به نیروی هوایی تصاویری از دو ساختمان را شناسایی می کند که دهها نفر در این دو ساختمان حضور دارند و در اطراف این دو ساختمان نیز بیش از 30 دستگاه خودروی زرهی و نظامی مزدوران وابسته به متجاوزان دیده می شوند. هدف مشخص شده است و اطلاعات به هواپیماهای تهاجمی قاصف فرستاده می شوند. چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد تا اینکه پهپاد عاصف بر فراز هدف شناسایی شده می رسد.

همچنانکه دوربین پهپاد به تصویر کشیده است، این پهپاد هفت بمب دقیق و حساب شده بر روی هدف پرتاب می کند و سپس به سلامت به پایگاهش باز می گردد. تصاویری که ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن برای نخستین بار از این حمله منتشر کرد، نشان از توانایی های بالای نیروی هوای یمن است اگرچه تفاوت بین آنچه یمنی ها و دشمن دارد قابل قیاس نیست اما تصاویر نیز حرفهای زیادی درباره توانایی در رصد و پیگیری پهپادهای یمنی برای گفتن دارد.

دشمن ادعا می کند چشمان رزمندگان یمنی از شناسایی تحرکاتش ناتوان است و هیچ چیزی از حملات نیروی هوایی آن در امان نیست . درست است که پهپادهای یمنی تعداد زیادی حملات دقیق انجام داده اند اما این بار، تصاویر گویاست و پیامهای متعددی دارد به خصوص آنکه د شمن عادت کرده است آسمان در انحصارش باشد اما الان نبردها به آسمان نیز منتقل شده است .

  • 9 شهید و زخمی در حملات جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی به الحدیده

شماری از شهروندان یمنی در حملات جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی به یک مدرسه در شهرستان زبید در استان الحدیده یمن شهید و یا زخمی شدند.

متجاوزان سعودی آمریکایی یک رشته حملات هوایی دیوانه واری را به مناطق مختلف شهرستانهای تحتیا و زبید در استان الحدیده انجام دادند. این حملات از صبح تا دیشب ادامه داشت و بر اساس آمار غیر نهایی سه نفر از شهروندان به شهادت رسیدند و شش نفر نیز زخمی شدند. این عده در حملات به مدرسه عبد الله العطیه در نزدیکی بازاری در شهر تاریخی زبید به خاک و خون کشیده شدند.

کد خبر 409697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha