گروه اجتماعی: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری حداقل حقوق بازنشستگان را 247 هزار تومان خواند و تصریح کرد که بیش از 90 درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

ابراهیم طوبایی با اعلام این مطلب افزود: حداکثر حقوقی که فرد می‌تواند از سازمان دریافت کند، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 800 هزار تومان است. البته تعداد اندکی این مقدار حقوق را دریافت می‌کنند که شامل اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و قضات می‌شود.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری کسری سال جاری این صندوق را 827 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در 2‌ماه گذشته توانستیم، بخشی از کسری‌ها را از وزارت اقتصاد و دارایی دریافت کنیم و بدین ترتیب، مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان را نداشته باشیم.

وی در دومین همایش تکریم از بازنشستگان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: بخش دیگری از مطالبات ما بالغ بر 580 میلیارد تومان است که در حال حاضر با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه توانستیم، این رقم را در مجلس مطرح کنیم.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری،  تصریح کرد: حدودا ماهانه 240 میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق بازنشسته‌ها می‌شود که تاکنون توانسته‌ایم، حقوق آن‌ها را  کامل پرداخت کنیم و به خاطر کسری‌ها چیزی از حقوق بازنشسته‌ها کم نشده است.

طوبایی ادامه داد: 580 میلیارد تومان کسری باقی‌مانده در صورتی که در چند روز آینده در مجلس شورای اسلامی تصویب و نهایی شود، به سازمان پرداخت خواهد شد که این رقم، صرف پرداخت حقوق بازنشستگان و برخی مطالبات آن‌ها می‌شود.

وی در پاسخ به میزان تعیین شده برای عیدی بازنشستگان، گفت: دولت عیدی بازنشستگان را همانند عیدی شاغلان تصویب و به سازمان اعلام می‌کند که تا کنون نیز دولت مصوبه‌ای را در جهت تعیین رقم عیدی به ما اعلام نکرده است.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری در پاسخ به این که چه تعدادی از افراد تحت پوشش سازمان بازنشستگی زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اظهار کرد: ابتدا باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، این خط را تعیین و سپس آن را با حقوق حداقلی سازمان تطبیق دهند، سپس ببینیم چه تعداد زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اعلام میزان افزایش حقوق بازنشستگان پس از تصویب بودجه

وزیر رفاه و تامین اجتماعی نیز در حاشیه این مراسم از مطرح شدن واگذاری سهام برخی شرکت‌ها در هیأت دولت طی  هفته آینده، بابت پرداخت دیون 15 سال گذشته دولت به دستگاه‌هایی چون سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

عبدالرضا مصری ادامه داد: به دلیل یکسری مسائل اقتصادی و مالی کشور و تعهدی که دولت‌های گذشته و کنونی به صندوق‌ها داشته‌اند، این دیون زیاد شده است که امیدواریم هر ساله درصد بالایی از این دیون را دولت بپردازد.

وی در رابطه با افزایش 6 درصدی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده، گفت: تا زمانی که قانونی وارد مجلس شورای اسلامی نشده و تکلیف آن روشن نشود، عدد و رقمی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 87 اعلام نمی‌کنیم. همچنین بودجه همین هفته به مجلس می‌رود و در آنجا بررسی و پس از تصویب، نتیجه نهایی آن به صورت آیین‌نامه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 40965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز