همشهری آنلاین: لبران جیمز برای نخستین بار پای خود را از کنفرانس شرق بیرون می‌گذارد و چهار سال آینده در لس‌آنجلس لیکرز در کنفرانس غرب بازی می‌کند.

لبران جیمز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ESPN، بهترين بازيكن nba و بسكتبال دنيا سرانجام به تمام گمانه‌زني‌ها پايان داد و با قراردادي چهار ساله به ارزش 154 ميليون دلار به تيمي پيوست كه بزرگاني چون مجيك جانسن، كوبي برايانت، كريم عبدالجبار، ويلت چمبرلين، جري وست، شكيل اونيل و... در آن بازي كرده‌اند. كينگ جيمز با كوچ به هاليوود حالا مي‌تواند در دنياي تجارت و سرگرمي هم فعال‌تر از گذشته ظاهر شود.

لبران كه 15 سال گذشته را در دو تيم كليولند كاواليرز و ميامي هيت در كنفرانس شرق پشت سر گذاشته و سه مقام قهرماني و چهار عنوان ارزشمندترين بازيكن به دست آورده، حالا فرصت دارد به چهار سال حكمراني گلدن‌استيت وريرز در كنفرانس غرب و ليگ ملي بسكتبال آمريكا پايان دهد. او چهار سال پيش از ميامي به كليولند بازگشت و سال 2016 به قولي كه به مردم اوهايو داده بود، جامه عمل پوشاند؛ پايان دادن به 52 سال قحطي قهرماني يك تيم ورزشي در اين ايالت.

بزرگ‌ترين ستاره حال حاضر بسكتبال آمريكا و جهان در فصل آينده رهبر تيمي جوان خواهد بود كه دو فصل پيش برايانت را بازنشسته كرد تا روند بازسازي آن با سرعت بيشتر طي شود. جيمز كه دو خانه بزرگ و يك شركت فيلمسازي در لس‌آنجلس دارد، با استفاده از بند قرارداد خود با كليولند بازيكن آزاد شد و روز گذشته با جت اختصاصي به سواحل غربي آمريكا آمد تا قراردادش را با ليكرز نهايي كند.

لبران جيمز فصل گذشته از تمام توان خود براي كليولند مايه گذاشت، در هر 82 بازي فصل عادي به ميدان رفت و براي چهارمين فصل پياپي تيم نه‌چندان قدرتمند ايالت اوهايو را به قهرماني كنفرانس شرق رساند. او در هشتمين فينال پياپي البته نتوانست از پس ستاره‌هاي گلدن‌استيت برآيد و در چهار بازي قهرماني را به بهترين تيم كنفرانس غرب واگذار كرد. جيمز در مجموع در 104 بازي در يك فصل براي كاواليرز به ميدان رفت و يكي از سه بازيكن برتر فصل لقب گرفت.

اوج كار كينگ جيمز در كليولند فينال دو فصل پيش بود كه وقتي تيم سه بر يك در فينال از گلدن‌استيت عقب افتاد، او به كمك كايري اروينگ براي نخستين بار در تاريخ nba كاري كرد كارستان و سه بازي بعد (دو بازي در زمين حريف) را برد. لحظه بازگشت لبران از آن سوي زمين و بلاك كردن شوت آندري ايگودالا در دو قدمي سبد كليولند در ثانيه‌هاي پاياني بازي هفتم هرگز از ياد دوستداران بسكتبال نمي‌رود.

اندكي پس از قطعي شدن انتقال لبران جيمز به لس‌آنجلس ليكرز، مسئولان اين باشگاه قراردادهاي جوال مگي و لنس استفنسن را هم نهايي كردند؛ اولي سال گذشته با گلدن‌استيت قهرمان شد و دومي هم در اينديانا از سرشناس‌ترين دشمنان جيمز بود. ليكرز چند ستاره جوان در اختيار دارد كه لانزو بال، براندن اينگرام، كنتاويوس كالدول پاپ، كايل كوزما، جوليوس رندل و آيزيا تامس از آن جمله‌اند.

کد خبر 409587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha