یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه رادیویی «کتاب شب» از روز شنبه (۱۶ تیر ماه) بازخوانی تنظیم رادیویی رمان «در سواحل گنگا» درباره زندگی «بیدل دهلوی» را با صدای بهروز رضوی پخش می‌کند.

رادیو

به گزارش ایسنا، برنامه «کتاب شب» رادیو تهران از روز شنبه (۱۶ تیر ماه) تا جمعه (۲۲ تیر ماه) بازخوانی تنظیم رادیویی رمان مستند «در سواحل گنگا» اثر دکتر اسدالله حبیب را با صدای بهروز رضوی در نظر گرفته است.

در این کتاب، ماجرای زندگانی ابوالمعانی میرزا عبدالقادر مشهور به «بیدل دهلوی»، شاعر پارسی‌گوی سبک هندی به صورت داستان روایت شده است. او در سال ۱۰۵۴ هجری قمری در «پتنه» هندوستان به دنیا آمد و در سال ۱۱۳۳ هجری قمری در دهلی درگذشت.

روایت رادیویی داستان زندگی او به قلم محمدباقر رضایی در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی رضا قربانی هر شب بین ساعت ۲۳:۳۰ و ۲۴ در دل برنامه «نقطه سر شب» پخش می‌شود.

به گفته تهیه‌کننده برنامه «کتاب شب»، این برنامه که قبل از انقلاب هم از رادیو پخش می‌شده، دوره جدیدش را از سال ۱۳۷۴ به همت دکتر هادی سعیدی کیاسری (دبیر فعلی کنگره عرس بیدل) در رادیو تهران آغاز کرده و راوی بیشترین سال‌های آن (حدود بیست سال) بهروز رضوی بوده است.

کد خبر 409484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha