همشهری آنلاین: ۵۵ هزار متر طول از کانال‌های منطقه ۱۹ طی گذشت سه ماه لایروبی، پاکسازی و شستشو شد.

لایروبی و پاکسازی ۵۵ هزار متر طول کانال های جنوب تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری ومحیط زیست با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به هدایت آب های سطحی مناطق شمالی تهران به جنوب شهر و قرار گرفتن این محدوده در پایین دست، لذا برای تأمين بهداشت عمومي محيط زيست، سهولت جريان آب و پيشگيري از شيوع بيماريها مسري لایروبی 27 کانال در محدوده نواحی پنجگانه از سوی اداره مسیل‌ها و قنوات این حوزه به طورمستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طول کل کانال ها این منطقه 39 هزار متر است افزود: کانال‌های دانشگاه ،صمدي، بهمنيار، لقمان، دولتخواه، فرهنگيان، بهار و دلجويي، دردشت و پل شكوفه ،شقايق ،دولتخواه،پل ساوه،حاشيه تندگويان و بستان،نيايش به متراژ،حاشيه ضلع غربي و شرقي شهيد كاظمي، ميثاق و منقلبي، حاشيه اتوبان شقايق، پل ساوه عمده کانال‌های لایروبی شده در سطح منطقه هستند.

زنگنه فر خاطر نشان کرد: این اقدام به منظور پاکسازی کانال ها و جلوگیری از آبگرفتگی‌ها احتمالی بوسیله ماشین آلات سنگین و مکانیکی، بیل زنجیری، لودر بابکت، خاور و ... کامیون شن، لجن و نخاله انجام شد.

به گفته این مسئول: طبق جدول زمان‌بندي شده به طور منظم و مستمر رسيدگي به وضعيت كانال‌ها و حوضچه‌هاي رسوبگير از نظر فني و بهداشت صورت مي گيرد تا شرايط زيستي مناسب براي شهروندان ايجاد شود.

کد خبر 409417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha