جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

مردی که برای فراری دادن برادرش مأموران پلیس را به رگبار بسته و باعث شهادت یکی از آنها شده بود پس از ۱۵روز فرار خود را تسلیم کرد.

حقیقت شناس

به گزارش همشهری، بعدازظهر 20خردادماه 2مامور جوان نیروی انتظامی در حال انتقال 3مرد تبهکار از دادسرای شهرستان رامشیر در استان خوزستان به زندان رامهرمز بودند که در بین راه حادثه هولناکی رخ داد. آن روز استواریکم نوید حقیقت‌شناس پشت فرمان و مأمور دیگر هم کنارش نشسته و هر سه تبهکار دستبند به‌دست روی صندلی عقب نشسته بودند که ناگهان مرد موتورسواری درحالی‌که سلاح گرم در دست داشت، به‌خودروی حمل متهمان نزدیک شد و وقتی در چند قدمی راننده قرار گرفت، شروع به تیراندازی کرد. 5گلوله به استواریکم حقیقت‌شناس برخورد کرد و همکارش نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

استوار یکم حقیقت‌شناس به‌رغم اینکه مجروح شده بود، برای اینکه مانع فرار زندانیان شود، فرمان خودرو را به سمت موتورسیکلت گرفت و محکم به آن کوبید و همین باعث شد که موتور واژگون و مرد مسلح روی زمین پرتاب شود. بر اثر برخورد او با زمین، اسلحه نیز از دستش افتاد و او که می‌دید هر لحظه ممکن است دستگیر شود، به سرعت از زمین بلند شد و با رها کردن اسلحه و موتور پا به فرار گذاشت.

با فرار مرد مسلح، استوار یکم حقیقت‌شناس با اینکه دچار خونریزی زیادی شده بود، به رانندگی ادامه داد. او می‌دانست درصورت توقف امکان دارد متهمانی که قرار بود به زندان منتقل شوند، فرار کنند به‌همین دلیل به رانندگی ادامه داد و دقایقی بعد خودروی حمل متهمان مقابل زندان شهرستان رامهرمز توقف کرد.

به این ترتیب نقشه فرار 3مرد تبهکار ناکام ماند و آنها به زندان انتقال یافتند و 2 مأمور مجروح نیز به بیمارستان منتقل شدند. گرچه استوار یکم حقیقت‌شناس حال وخیمی داشت اما شرایط همکارش بهتر بود و از خطر مرگ گریخت. از 4گلوله‌ای که به بدن پلیس فداکار اصابت کرده بود، 3گلوله به شش‌هایش آسیب جدی رسانده بود و همین باعث شد که او پس از 2روز جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان به شهادت برسد. به‌دنبال این حادثه، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت شروع شد.

بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که مرد مسلح برادر یکی از همان تبهکارانی بوده که در خودروی حمل متهمان حضور داشت. این مرد قصد داشت با حمله به مأموران پلیس و قتل آنها، برادرش را که از اشرار معروف منطقه بود و چندین بار به جرم تیراندازی و درگیری دستگیر شده بود، فراری دهد که با مقاومت پلیس فداکار ناکام ماند.

با این اطلاعات مشخصات و هویت عامل جنایت در اختیار تیم‌های تحقیق قرار گرفت و مأموران راهی محل زندگی او شدند اما وی آنجا را ترک کرده و گریخته بود.سرهنگ سیدمحمد صالحی، جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: مأموران با بررسی‌های تخصصی مخفیگاه تازه قاتل را شناسایی کردند اما او هر بار تلاش می‌کرد از دست پلیس فرار کند. با این حال وقتی عرصه را بر خود تنگ دید، تسلیم و دستگیر شد. به گفته وی، متهم به نام «م-ن» در تحقیقات پلیس به شلیک مرگبار به مأموران پلیس اعتراف کرد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 409301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha