همشهری آنلاین: لبران جیمز پس از چهار سال حضور در کلیولند کاوالیرز تصمیم گرفت از تیم سرزمین مادری خود جدا شود و سال‌های پایانی بسکتبال را در تیمی دیگر دنبال کند.

لبران جیمز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از espn، جيمز كه در بسكتبال آمريكا و دنيا با لقب پادشاه شناخته مي‌شود، از نخستين دقيقه بامداد روز شنبه به وقت ايالات متحده بازيكن آزاد خواهد بود و مي‌تواند با تيم‌هاي خواهان خود مذاكره كند. جيمز در چهار سال گذشته چهار بار با كليولند در فينال NBA حضور داشت و نخستين و تنها قهرماني اين تيم ايالت اوهايو را سال 2016 با غلبه چهار بر سه بر گلدن استيت وريرز به ارمغان آورد.

پادشاه كه برخي او را بالاتر از مايكل جردن بهترين بازيكن تاريخ بسكتبال مي‌دانند، پس از هفت سال بازي در كليولند راهي ميامي هيت شد و با اين تيم چهار قهرماني در كنفرانس شرق و حضور در فينال را تجربه كرد. حاصل اين چهار فينال دو قهرماني در سال‌هاي 2012 و 2013 بود. جيمز سال 2014 دوباره به كليولند بازگشت و يك قرارداد پنج ساله مشروط بست كه چهارمين سال آن امروز به پايان رسيد و حالا او در قامت بازيكن آزاد مي‌تواند با تيمي ديگر قرارداد ببندد.

لس‌آنجلس ليكرز، فيلادلفيا سونتي سيكرز و هيوستن راكتس جدي‌ترين گزينه‌هايي هستند كه گفته مي‌شود مقصد پادشاه خواهند بود. هر كدام از اين سه تيم ويژگي‌هايي دارند كه ممكن است لبران را وسوسه كنند. در اين ميان، فيلادلفيا در كنفرانس شرق حضور دارد؛ جايي كه جيمز تمام 15 سال اخير را در آن گذرانده است. دو تيم كنفرانس غرب هم مي‌توانند مدعيان جدي به زير كشيدن گلدن استيت از تخت قهرماني ليگ ملي بسكتبال آمريكا باشند.

اين نكته را هم نبايد فراموش كرد كه لبران جيمز حتي ممكن است دوباره به كليولند بازگردد اما رقم قراردادش براي پنج سال آينده چيزي حدود 207 ميليون دلار مي‌شود كه در نوع خود يك ركورد است. ديگر تيم‌هاي خواهان لبران بايد با او براي چهار سال قرارداد ببندند و براي اين مدت 152 ميليون دلار هزينه كنند.

کد خبر 409294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha