همشهری آنلاین: در سفر وزیر بهداشت به استان فارس، پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده افتتاح شد.

افتتاح پروژه‌های بهداشتی در استان فارس

به گزارش وبدا، پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده شامل مرکز قلب، مرکز جامع خدمات سلامت شماره دو شهری سیدالشهدا و پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان امام خمینی(ره) آباده با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

مرکز قلب آباده در زمینی با مساحت سه هزار و 640 متر مربع و اعتباری بالع بر شش و نیم میلیارد تومان ساخته و تجهیز شد و دارای بخش‌هایی مانند خدمات تشخیصی، مراقبت ویژه و بستری بیماران قلبی و عروقی، اکوکاردیوگرافی، اورژانس قلب و تست ورزش است.

مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره دو سیدالشهدا آباده در زمینی به مساحت 800 متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مدت زمان 8 ماه ساخته و تجهیز شده است.

این مرکز که 39 هزار جمعیت را تحت پوشش دارد، دارای بخش‌هایی مانند دندانپزشکی، مراقبت‌های پیش از بارداری، پزشک خانواده، مشاوره بهداشت روان، تغذیه و آزمایشگاه است.

پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان امام خمینی(ره) آباده نیز در زمینی به مساحت 590 متر مربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال ساخته شده تا زمینه انتقال هوایی بیماران در مناطق صعب العبور شمال استان فارس و جنوب استان اصفهان به مراکز درمانی را فراهم کند.

کد خبر 409263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha