همشهری آنلاین: در حالی که برخی از گالری‌ها درگیر نخستین رویداد تیرآرت هستند تا صحنه بزرگتری را برای هنر ایران به وجود بیاورند، جریان برپایی نمایشگاه‌های هنری در دیگر گالری‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ۱۰ گالری در رویداد «تیر آرت»  برای جلوتر بردن هنر معاصر دور هم جمع شده‌اند تا فرصت خوبی برای مخاطبان‌شان به وجود بیاورند.

این پروژه که از پنجم تیر ماه افتتاح شده است به مدت پنج روز تا نهم تیرماه با تمرکز بر هنرِ معاصر و پیشروی ایرانی ادامه خواهد داشت و علاقمندان برای بازدید از این رویداد می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به مجموعه «آوا سنتر» واقع در  خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش، پلاک ۷۵، طبقه هفتم مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی «وجوه ادراک نشده»

نمایشگاه آثار ٩ هنرمند جوان در عرصه‌های نقاشی، مجسمه سازی و ویدیو آرت که در سبک‌های متفاوت هنری از رئالیسم تا آبستره انجام شده است همچنان تا ۱۳تیرماه در گالری شیرین دایر است.  

در این نمایشگاه بیست اثر نقاشی از هفت هنرمند نقاش با پرتره‌هایی به سبک اکسپرسیوکلاسیک که گویای بخشی از احساسات درونی انسانهاست و پنج اثر حجمی از دو هنرمند عرصه مجسمه سازی به نمایش گذاشته شده است.

لیندا آهنی، عرفان جمشیدی، سروناز عمادی، شیدا عرب یزدی، سارا سرمدی، صادق همتی، مریم نوروزی، جلال طاهریان و داوود خلیلی هنرمندانی هستند که آثارشان به نمایش درآمده است.  

«هایپر ایگو» جنبه‌هایی از وانشناختی زن

نخستین نمایشگاه انفرادی از مجسمه‌های مریم رحیمی با عنوان «هایپر ایگو» که از ۲۵ خردادماه در گالری شیرین افتتاح شده بود همچنان تا ۱۳ تیرماه دایر است.  

در این مجموعه، ایگو سرزمین وسیعی فرض شده که توسط الهه‌ی مادر (ایگونیا) و دخترانش اداره می‌شود. هر یک از دختران ایگونیا نماد یکی از جنبه‌های روانشناختی زن است که در یکی از  دوره‌های زندگی او ظهور می‌کنند. ایگو در هر دوره رنگ، شکل و ‌جنس خاص خودش را دارد اما من نهایی از کنار هم قرار گرفتن همین جنس، رنگ و فرم هاست که شکل می گیرد.

گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک۵  از ۱۵ تیرماه میزبان طراحی‌های وحید چمانی و نقاشی‌های مژده سجادی می‌شود. این گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

نقاشی‌هایی از «شوق رهایی»

نقاشی‌های جواد وطندوست با عنوان «شوق رهایی» از روز جمعه ۸ تا ۱۳ تیرماه  به مدت پنج روز روی دیوار گالری سایه می‌رود.

این نمایشگاه در جهت شکستن چارچوب‌هایی که دیگرشوق برانگیز نیستند و برای گریز از تکرارهای منظم و پایدار و هرآنچه که آن‌را عادت می‌خوانیم، هستند.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱، مراجعه کنند.

برگزیدگان جایزه فرشته در یک نمایشگاه

گالری شهر کتاب فرشته نیز آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه فرشته را از روزجمعه اول تیرماه به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که مجموعه‌ای از عکس‌های ۲۰ برگزیده است تا روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در گالری فرشته به نشانی خیابان شریعتی پایین تر از پل صدر پلاک ۱۶۷۱ برپا است.

بناهای تاریخی روی دیوار کاخ نیاوران

نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی که شامل آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران می‌شود تا هفدهم تیر ماه در گالری جهان‌نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از ساعت ۱۰ تا۱۷:۳۰ به نمایش گذاشته شده است.

این جشنواره ملی با موضوع بناهای تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی به همت صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به منظور شناسایی، معرفی و تکریم شایسته از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور برگزار شد و ۱۰۰ اثر به بخش نمایشگاه راه یافت.

عکس‌های از دو پایتخت تهران و کابل

نمایشگاه عکس «تهران ـ کابل؛ بازخوانی دو پایتخت» با آثاری از عکاسان ایران و افغانستان نیز روز جمعه هشتم تیر ماه در گالری شلمان افتتاح می‌شود.

در این مجموعه برداشت‌ها و روایت‌های ۲۴ هنرمند در قالب عکس از این شهرها به نمایش درمی‌آید و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از عکس‌های «تهران ـ کابل؛ بازخوانی دو پایتخت» تا ۱۳ تیرماه به گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

نمایش عکس‌هایی از برف در تابستان

مهدی شادی‌زاده ۲۴ فریم از عکس‌هایش را که در زمستان گرفته است در اولین ماه تابستان با عنوان «مینی‌مال‌ در برف» از روز جمعه (هشتم تیر ماه) در گالری فردا به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه از ۸ تا ۱۸ تیرماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند یا  برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.  گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

همچنان به یاد کارگردان سرشناس ایران  

همزمان با سالروز تولد و فوت عباس کیارستمی، نمایشگاه‌هایی با یاد این فیلمساز، عکاس و شاعر بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی عکس «تک درخت» که به یاد عباس کیارستمی و همزمان با سالروز تولدش افتتاح شده تا سالگرد فقدانش دایر است.

این نمایشگاه گروهی عکس که در روز تولد عباس کیارستمی (یکم تیر ماه) افتتاح شده تا ۱۵ تیرماه به غیر از روزهای شنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان واقع در الهیه برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه جمعی چاپ دستی «آن سوی دیوار» به مناسبت دومین بزرگداشت عباس کیارستمی تا ۱۴ تیر ماه بر پا است.

این نمایشگاه همزمان با گالری «دارگون» در تهران، در گالری سروناز- شیراز، گالری دیبا - کرمان، گالری مارلیک - یزد و گالری اکنون در اصفهان دایر است.

علاقمندان ساکن تهران برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری دارگون واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینی ارشاد، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک ۱۴ مراجعه کنند.

«هنر سوم» در موزه فلسطین

موزه فلسطین واقع در خیابان ولیعصر خیابان بزرگمهر نبش خیابان برادران مظفر پلاک ۷۴ نیز تا ۱۳ تیرماه میزبان نمایشگاه گروهی آثار هنرهای تجسمی «هنر سوم» است.  هنر سوم همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

آثار ۲۴ هنرمند در یک نمایشگاه

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثار ۲۴ هنرمند نیز تا ۱۳ تیرماه در گالری هفت ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 409249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha