همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران، با وحدت و انسجام، گردنه‌های سخت‌تر از شرایط امروز را نیز پشت‌سر گذاشته است.

alavi

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی عصر پنجشنبه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد شهید محمدحسین افتخاری نماینده فقید مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در مسجد بالامحله این شهر اظهار داشت: آنچه برای رهبری عزیز اهمیت زیادی دارد، عزت امت اسلام و ملت ایران است.

وی به دسیسه های دشمنان برای فاصله انداختن بین ملت ایران از مسیر ولایت اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که پیوند بین مردم با ولایت وجود دارد، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وزیر اطلاعات با اشاره به فشارهایی که از سوی دشمن بر ملت و نظام اسلامی وارد می شود، افزود: به خیال خام خود تصور کرده اند می توانند به موجودیت جمهوری اسلامی ایران پایان دهند حال اینکه ملت ایران، گردنه های سخت تر از این را نیز پشت سر گذاشته است.

حجت الاسلام علوی، وحدت و انسجام ملی را رمز شکست توطئه های دشمنان دانست و گفت: امروز فضای مجازی؛ فضای دروغ پراکنی، تهمت و افترا شده و عده ای، به راحتی با آبروی دیگران بازی کرده و آنان را متهم می کنند.

وی افزود: نمی توان ادعای انقلابی و ولایی بودن داشت، ولی حرمت شکنی و دروغ پراکنی کرد.

وزیر اطلاعات با یادآوری مظلومیت شهید سرافراز تاریخ شهید بهشتی گفت: این شرایط را که می بینیم، به یاد مظلومیت شهید بهشتی می افتیم؛ لازم است قدر بهشتی ها را تا زمانی که از بین ما نرفته اند، بدانیم.

وی با بیان اینکه هیچ توجیهی نمی تواند به ما اجازه عبور از تذکرات رهبری بدهد، ادامه داد: ولایت مداری بدون عمل به دستورات معظم له محقق نمی شود.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید افتخاری نماینده فقید فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهید والامقام، در خدمت به مردم با عشق گام بر می داشت و اگر امروز مردم قدرشناس علما و رجال دین هستند، به همین دلیل است.

وی با یادآوری مجاهدت های علما برای دفاع از اسلام و امت اسلامی و به شهادت رسیدن آنها اضافه کرد: علما از اینکه جانشان در مسیر صیانت از اسلام به خطر بیفتد، ابایی نداشتند و امر مهم برای آنان، در اهتزاز ماندن پرچم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام شهید حاج محمدحسین افتخاری که سابقه ای درخشان در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت ستاد اعزام روحانیون استان گیلان به جبهه را برعهده گرفت.

در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی مفتخر به نمایندگی شهرستان های فومن و شفت شد و سرانجام در جریان کمک رسانی به مردم زلزله زده منجیل و رودبار، در روز ششم تیرماه سال 1369 در روستای کلیشم رودبار براثر سانحه سقوط بالگرد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

کد خبر 409222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha