سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

۱۲۵ روز پس از حادثه هولناک سقوط هواپیمای ‌ای‌تی‌آر شرکت آسمان در ارتفاعات دنا که موجب جان باختن ۶۶سرنشین این هواپیما شد، عملیات جست‌وجو در محل حادثه با کشف آخرین پیکرها پایان یافت.

سقوط هواپیما

به گزارش همشهری، این حادثه تلخ روز 29بهمن‌ماه سال گذشته اتفاق افتاد و از همان روز عملیات جست‌وجو برای یافتن سرنشینان هواپیما آغاز شد. هواپیما در ارتفاع 4هزار متری و در فاصله 14مایلی فرودگاه یاسوج با کوه برخورد کرده بود. به این ترتیب گروه‌های جست‌وجوگر به محل حادثه اعزام شدند.

حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این‌باره به همشهری می‌گوید: «حادثه درست زمانی اتفاق افتاد که زمستان دنا آغاز شده و منطقه پوشیده از برف و مه بود. در برخی مناطق ارتفاع برف به 5متر می‌رسید و صعود به محل حادثه بسیار دشوار بود.

با این حال تیم‌های تخصصی برف و یخ هلال احمر موفق شدند خود را به محل سقوط هواپیما برسانند.» وی ادامه می‌دهد: «‌منطقه شرایط خاصی داشت و دمای پایین و سرعت زیاد باد چند مرتبه عملیات را مختل کرده بود اما با ایجاد کمپ در ارتفاع3000، 3800و 4050متری تلاش‌ها ادامه یافت و تعدادی از پیکرها کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.»

آنطور که درخشان می‌گوید عملیات جست‌وجو در همه این مدت ادامه داشته، حتی ایام نوروز. او ادامه می‌دهد:« ‌در این مدت 350تیم عملیاتی از 25استان کشور به محل حادثه اعزام شدند و روند عملیات از اردیبهشت‌ماه با گرم شدن هوا سرعت بیشتری گرفت اما همین موضوع تیم‌های عملیاتی را تهدید می‌کرد چرا که احتمال سقوط بهمن به خاطر گرم شدن هوا بیشتر از همیشه بود.»

وی ادامه می‌دهد:« با وجود این 8چادر در نزدیکی محل سقوط نصب و کمپ اصلی در آنجا برپا شد و تیم‌های جست‌وجوگر منطقه‌ای به طول 100و عرض 60متر را به‌طور کامل جست‌وجو و حتی برف‌ها را تخلیه کردند. آنها از کانال‌های پلاستیکی به طول 50متر استفاده کردند تا برف‌ها به مناطق پایین‌تر منتقل شود و در نهایت با کشف پیکرهای 3قربانی دیگر عملیات جست‌وجو در دنا پایان یافت.»

کد خبر 409088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha