گروه سیاسی: بر اساس اطلاعیه شماره‌ یک وزارت کشور، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز شنبه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

فرمانداری تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از امروز تا 21دی‌ماه به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد.

براساس این اطلاعیه داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت اینترنتی رسمی وزارت کشور به آدرس: www.moi.ir قسمت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تکمیل فرم ثبت‌نام، نسخه چاپ شده فرم مذکور را به همراه مدارک مورد نیاز به این فرمانداری شخصاً تسلیم کنند.

همچنین فرمانداری تهران با استناد به بخش دیگری از قانون انتخابات مجلس تأکید کرده است: مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن به شرط داشتن پنج سال سابقه خدمت اجرایی در سطح کارشناسی و بالاتر در بخش‌های خصوصی یا دولتی یا 5 سال سابقه فعالیت آموزشی یا پژوهشی با تأیید مراجع ذیربط یا سابقه یک دوره نمایندگی مجلس می‌تواند جایگزین مدرک کارشناسی ارشد باشد.

هیچ‌یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند، در غیراین‌ صورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

تأیید شمارش رایانه‌ای در تهران

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد: اصول شمارش رایانه‌ای آراء در تهران مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.[جزئیات بیشتر]

فقط گروه‌های قانونی

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدحسین موسی‌پور، رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات  نیز اظهار داشت: احزاب خلق‌الساعه و فصلی اجازه فعالیت انتخاباتی ندارند.

کد خبر 40905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز