همشهری آنلاین: دیدار بلژیک با تونس در حالی با هفت گل به پرگل‌ترین بازی جام‌جهانی روسیه تبدیل شد که طرف اروپایی در دیدار برابر رقیبان آفریقایی آخرین بار مقابل همین تونس به تساوی رسیده و سه بازی دیگر را برده بود.

بازی بلژیک و تونس در جام جهانی

به گزارش همشهري آنلاين، بيست و هفتمين بازي جام‌جهاني 2018 عصر شنبه با نتيجه پنج بر دو به نفع بلژيك پايان يافت تا يك تيم آفريقايي ديگر طعم شكست را در اين دوره بچشد. 10 نكته مهم اين بازي را با هم مرور مي‌كنيم:

1. بلژيك در سه بازي پيشين در جام‌‌هاي جهاني مقابل تيم‌هاي آفريقايي به پيروزي رسيده و فقط سال 2002 برابر تونس مساوي كرده بود. در آن دوره بازي با نتيجه يك بر يك تمام شد تا تونس تنها امتياز خود را از جام‌جهاني كره و ژاپن دشت كرده باشد.

2. آخرين بازي تونس و بلژيك مقابل هم ديدار دوستانه سال 2014 بود كه با گل دريس مرتنس و پيروزي ميزبان در بروكسل پايان يافت. اين دو پيش از بازي در مرحله گروهي جام جهاني 2018 سه مرتبه با هم بازي كرده بودند كه سهم هر كدام يك پيروزي و يك مساوي بود.

3. گل اول بلژيك در اين بازي در دقيقه 5:59 به ثمر رسيد تا دومين گل سريع شياطين سرخ اروپا در جام‌هاي جهاني رقم خورده باشد.

4. بين گل اول روملو لوكاكو (گل دوم بلژيك) و گل اول تونس فقط 109 ثانيه فاصله بود.

5. لوكاكو در جام‌جهاني 2018 روسيه با چهار ضربه در چارچوب چهار گل به ثمر رسانده كه از اين نظر ركورددار است.

6. اين نخستين‌بار در تاريخ حضور بلژيك در جام‌هاي جهاني بود كه اين تيم بدون نياز به وقت اضافه موفق به زدن چهار گل شد.

7. شش گل از هشت گل ميچي باتشوايي براي تيم ملي بلژيك در شرايطي به ثمر رسيده كه او به عنوان بازيكن جانشين به ميدان آمده است.

8. بلژيك تمام شش بازي خود را در مرحله گروهي جام‌جهاني برده است؛ آخرين بازي گروهي سال 2002، هر سه بازي گروهي سال 2014 و دو بازي گروهي امسال.

9. تونس در 13 بازي خود در جام‌هاي جهاني هرگز نبرده و 9 باخت و چهار مساوي حاصل حضور آنها در اين رقابت‌ها بوده است. تونسي‌ها چهار بازي اخير خود را باخته‌اند.

10. لوكاكو بيش از تمام بازيكنان بلژيك در رقابت‌هاي معتبر اروپايي و جهاني گل زده است؛ هفت گل در جام ملت‌هاي اروپا و جام‌جهاني.

کد خبر 408754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha