همشهری آنلاین: ترانه‌های قدیمی معروف به اولد سانگز روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه با حضور تکخوان‌ها، گروه کر و ارکستر پاپ کلاسیک در تالار وحدت تهران بازخوانی می‌شود.

کنسرت ترانه‌های قدیمی

کنسرت ترانه های قدیمی (اولدسانگز) یک بار دیگر توسط گروه کُر آوای ماهان، تکخوان‌ها و ارکستر پاپ کلاسیک به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمدصادقی در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت تهران طنین اندازخواهد شد.

در این کنسرت قطعاتی قدیمی از موسیقی‌های دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ اروپا و امریکا از افراد و گروه‌هایی چون الویس پریسلی، فرانک سیناترا، گروه بانی ام، گروه آبا، ژو داسن، دوریس دی، ری چارلز، بیتلز و آلبانو کاریسی با تنظیمی جدید اجرا می‌شود.

این قطعات برای یک ارکستر بزرگ، شامل یک گروه سازهای زهی، گروه سازهای بادی برنجی در کنار ساکسفون و فلوت، ارکستر پاپ شامل درامز، بیس، پرکاشن، پیانو و گیتار و یک گروه کُر ۲۵ نفره به همراه تک خوان‌ها، توسط نیما فاتحی و فرهاد یرمحمدصادقی تنظیم شده است و در هر کنسرت با رپرتواری متفاوت بر روی صحنه می‌رود.

در برگزاری این کنسرت‌ها به پارامترهای بصری همچون طراحی لباس نوازندگان و خوانندگان براساس مدهای آن دوران، طراحی صحنه، دکور و نور نیز توجه ویژه‌ای شده است تا بیننده کنسرت را با نوستالژی‌های گذشته پیوند بزند.

گروه کُر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی تا کنون اجراهای متعددی در تالارهایم ختلف کشور و همچنین جشنواره‌های داخلی داشته است. این گروه در دو دوره از جشنواره موسیقی فجر رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده است و همچنین در عرصه بین‌المللی موفق به دریافت افتخارات باارزشی شده است

در کنسرت پیش روی ترانه‌های قدیمی، پدرام نیک نفس، شهره خیری، محمد حقیقی، حمید خسروشاهی، پرنیان روحانی، حانیه آملی، مهراوه موسوی، نهال فلاحتی، نشاط اکبری، مریم جلالی، نگین آقامحمدی، میشکا داورپناه، النا یزدانبخش، فرناز ساحری، مهسا دهکردی، صبا دلداده، بهار اصل، پگاه علایی، تارا بخت طالع، علیرضا بهروزی، شایان عدالت منش، مصطفی کرامت، پدرام شهیدی، علی باقری، امیر خلیقی، نوید توحیدی، نیما گوران، سینا حقگو و امیرحسین احمدی گروه خوانندگان تکخوان و کر را تشکیل می‌دهند.

گروه ارکستر شامل نوازندگانی چون دانیال جورابچی، رایین نورانی، علیرضا فواکهی، برهان همتی، رکسانا ریحانیان، آناهیتا ایزدی پارسا، همایون هاشم زاده و آرمین قضاتی در بخش سازهای زهی، علی ضرابی، بابک میردادیان، سیامک کریمپور، افشار حشمتیان، علیرضا مهدیزاده و حمید خسروشاهی در سازهای بادی و فرهاد میرمحمدصادقی، پگاه هراتی، سامان بهشتی، علی خدیوی، شایان دیانتی، آیدین شفایی در بخش سازهای گروه پاپ است و بابک صفرنژاد نوازنده افتخاری این کنسرت در یکی از قطعات خواهد بود.

کنسرت ترانه های قدیمی ۱۱ و ۱۲ تیرماه در تالاروحدت برگزار شده و تهیه بلیت آن از سایت ایران کنسرت امکانپذیر است.

کد خبر 408725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha