همشهری آنلاین: وضعیت بیش از دو هزار کودک جدا شده از والدین علیرغم صدور دستور اجرایی ترامپ برای توقف جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی از والدین هنوز مبهم است

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول، وزارت بهداشت آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواسته است تا ۲۰ هزار تخت را برای اسکان موقت کودکانی که به تنهایی وارد آمریکا شده‌اند، آماده کند. به گفته این مقام -که نخواست نامش افشا شود- قرار است سه پایگاه نظامی در ایالت‌های تگزاس و آرکانزاس مهاجران غیرقانونی کم سن و سال را تا زمان تعیین تکلیف، در خود جای دهند.

به گزارش یورونیوز از زمان اتخاذ سیاست «مدارای حداقلی» با پناهجویان غیرقانونی در ماه گذشته، رویکرد دولت دونالد ترامپ در جداسازی کودکان مهاجران از والدینشان با انتقادهای گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شده است؛ به نظر می‌رسد بازدید روز پنجشنبه ملانیا ترامپ، بانوی اول ایالات متحده از یک مرکز نگهداری کودکان پناهجو هم بیش از آنکه سازنده و مثبت باشد، به دلیل حواشی ناشی از پوشش خانم ترامپ جنجالی شد. بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از جمله «من واقعا اهمیت نمی‌دهم، شما چطور؟» پشت لباس بانوی اول آمریکا انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ در یک توییت، این انتقادها را کار رسانه‌های «اخبار جعلی» توصیف کرد و نوشت: «ملانیا می‌داند که آن‌ها چقدر سوءنیت دارند و یاد گرفته است که واقعا اهمیتی به آن‌ها ندهد.»

کد خبر 408599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha