همشهری آنلاین: سلیل شتی دبیرکل عفو بین الملل در پی اعلام خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل با اعتراض به این اقدام گفت: رئیس جمهوری آمریکا، یک بار دیگر بی اعتنایی کامل خود به حقوق و آزادی‌های اساسی را به نمایش گذاشته است.

 عفو بین الملل به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر اعتراض کرد

به گزارش ايرنا، تارنمای عفو بین الملل روز چهارشنبه به نقل از سلیل شتی افزود: «شورای حقوق بشر هرچند به هیچ عنوان کامل نیست و عملکرد اعضای آن غالبا تحت نگاه های انتقادی قرار گرفته است، اما همچنان یک مرجع مهم برای پاسخ گویی و عدالت است.»

دبیرکل عفو بین‌الملل ادامه داد: «ایالات متحده باید فورا در این تصمیم بازنگری کند، تصمیمی که آن ها را کاملا در طرف محکوم تاریخ قرار می‌دهد. بااین تصمیم، آمریکا عامدانه انتخاب کرده است که حقوق بشر همه مردمان در هر جای جهان را خدشه دار و تلاش‌ آنها برای تحقق عدالت را ‌تضعیف کند.»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ را در خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حمایت از رژیم صهیونیستی، اعلام کردند.

هیلی که بارها حمایت آشکار خود را از رژیم صهیونیستی نشان داده و البته در همه موارد از جامعه بین المللی شکست سختی متحمل شده است، در این باره گفت: آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می شود و آن را شایسته این نام نمی داند.

وی شورای حقوق بشر را سازمانی ریاکار و خودپنداره نامید و با متهم کردن کشورهای دیگر که در برابر جنایات صهیونیست ها آزادانه ایستاده اند، خواستار اصلاح ساختار این شورا شد.

کد خبر 408553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha