همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه چین با اظهار تاسف از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد چین از فعالیت شورای حقوق بشر حمایت می کند و در چهارچوب «جهانی بطور مشترک» به حفاظت از حقوق بشر کمک می‌کند.

پکن خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را مایه تاسف خواند

به گزارش ايرنا، گنگ شوانگ روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی در پکن اظهار کرد چین از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متاسف است.

نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل به همراه وزیر امور خارجه این کشور روز گذشته اعلام کرد آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: شورای حقوق بشر با ماموریت مجمع سازمان ملل تاسیس شده و بستری مهم برای گفت و گو، همکاری و تعاملات طرف ها در زمینه حقوق بشر است و طرف های مختلف به آن بسیار اهمیت می دهند.

او گفت: چین همچنان به اتفاق طرف های مختلف از طریق گفت و گو و همکاری سازنده برای توسعه سالم فعالیت حقوق بشر بین المللی سهم بسزایی خواهد داشت.

پیش‌ازاین نیز دبیر کل سازمان ملل متحد و دیده‌بان حقوق بشر، نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تأسف کرده بودند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای گفته است: بهتر بود که واشنگتن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باقی می‌ماند. اساس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نقش بسیار مهمی در تحکیم حقوق بشر و حمایت از آن در سرتاسر جهان دارد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را بازتاب غم‌انگیز سیاست‌های یک‌بعدی واشنگتن در دفاع از سوءاستفاده‌های رژیم صهیونیستی نامید و آن را تعجب‌آور ندانست.

مایک پمپئو وزیر خارجه و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم ترامپ را در مورد خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند.

این مسئولان آمریکایی اذعان کردند که آمریکا به دلیل مخالفت این شورا با اقدامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و ضربه زدن به منافع همپیمان این کشور از این شورا خارج می شود.

در این میان «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم آمریکا برای خروج از «شورای حقوق بشر» قدردانی کرده و گفته است: اسرائیل از 'دونالد ترامپ' رییس ‌جمهوری، 'مایک پامپئو' وزیر خارجه و 'نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد برای تصمیم شجاعانه آنها علیه ریاکاری و دروغ‌های به اصطلاح شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سپاسگزار است.

آمریکا پیش از این در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان «یونسکو» خارج شده بود. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد 47 عضو دارد و حدود یک سال‌ و نیم از عضویت سه ساله آمریکا در این نهاد می‌گذرد.

تعلیق عضویت و یا خروج کامل آمریکا از این نهاد، تازه‌ترین مورد از خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی از جمله توافق اقلیمی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران است.

کد خبر 408551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha