چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: «رابر زمکیس»، «آلفونسو کوران» و «گیرمو دل‌تورو» ساخت اقتباس سینمایی از رمان نوشته «رولد دال» نویسنده معروف ولزی را بر عهده خواهد داشت.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، رمان «جادوگران» که یک بار در سال ۱۹۹۰ در فیلمی با بازی «آنجلیکا هیوستون» اقتباس سینمایی شده؛ روایتگر داستان پسری است که به صورت تصادفی از محل زندگی و محفل جادوگرانی اطلاع پیدا می‌کند که از کودکان نفرت دارند و تلاش می‌کند با هر قیمتی در مقابل آنها ایستادگی کند. 

در ابتدا «گیرمو دل‌تورو» کارگردان مکزیکی که سال گذشته با فیلم «شکل آب» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد به عنوان گرینه اصلی اقتباس جدید از رمان «جادوگران» مطرح بود اما در نهایت «رابرت زمکیس» سازنده فیلم معروف «فارست گامپ» به عنوان کارگران این فیلم انتخاب شده است و نگارش فیلمنامه‌ آن را نیز در کنار «جک راپک» بر عهده دارند.

اما «دل تورو» در کنار «آلفونسو کوران» دیگر کارگردان اسکاری مکزیکی تهیه‌کنندگی این پروژه سینمایی را بر عهده خواهند داشت. 

کمپانی برادران وانر که حق ساخت این فیلم جدید را در اختیار دارد هم‌اکنون مشغول مرحله پیش‌تولید اقتباس جدید از رمان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» دیگر اثر نوشته «رولد دال» است و «پل کینگ» نیز به عنوان کارگردان آن انتخاب شده است. 

«رابرت زمکیس» پس از ساخت چندین فیلم از جمله سه‌گانه «بازگشت به آینده»، در سال ۱۹۹۴ موفق‌ترین فیلمش یعنی «فارست گامپ» را با بازی «تام هنکس» ساخت و با عبور از دو رقیب قدرتمند خود یعنی فیلم‌های «داستان عامه پسند» ساخته «کوئنتین تارانتینو» و «رستگاری در شائوشنگ» از «فرانک دارابونت» موفق به کسب شش جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی آن سال شد.

وی پس از فیلم « فارست گامپ» از «تام هنکس» در دو فیلم موفق دیگر  یعنی «دورافتاده» (۲۰۰۰) و «قطار سریع‌السیر قطبی» (۲۰۰۵) استفاده کرد. این کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۱۶ فیلم «متفقین» با بازی «برد پیت» و «ماریون کوتیار» را ساخت که بر اساس داستانی واقعی و درباره دو آدمکش به نام‌های «مکث واتان» (برد پیت) و «ماریان بوسه‌ژوق» (ماریون کوتیار) است که طی مأموریتی برای کشتن یک مقام آلمانی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

کد خبر 408535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha