مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جزئیات سرانه بیمه کارکنان دولت در بیمه سلامت اعلام شد.

سازمان بیمه سلامت

 به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سازمان بيمه سلامت،  سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: سرانه بیمه‌ای بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت بابت بیمه شده اصلی و «تبعی ۱» معادل دو درصد از حقوق ماهیانه آنان است که مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌شود.

محمد هاشمی ضمن توضیح وضعیت بیمه‌شدگان کارکنان دولت به عنوان یکی از صندوق‌های پنج‌گانه این سازمان، اظهار کرد: این قشر از جامعه شامل پذیرفتن شخصی به خدمت دولت به موجب حکم رسمی در یکی از وزارت خانه‌ها، شرکت‌ها یا موسسات دولتی است. سرانه بیمه در این صندوق مبلغی است که بر مبنای خدمات مورد تعهد به مشمولان بیمه سلامت برای هر فرد در یک ماه توسط هیئت دولت تعیین و ابلاغ می‌شود که ممکن است به صورت کامل از طرف بیمه شده و یا بخشی توسط بیمه‌گزار و دولت پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه مشمولان قانون استخدام کشوری که بیمه‌گذار آنها دولت است، ماهیانه نیز سرانه بیمه پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: بیمه‌شدگان این صندوق از تاریخ استخدام آزمایشی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حذف آنان از پوشش بیمه درمان بدون دلایل قانونی امکان پذیر نیست.

هاشمی همچنین افزود: حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار در سال ۹۷ مبلغ ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۹۰ ریال است و در صورتی که حقوق دریافتی کارکنان کشوری کمتر از حداقل حقوق مشمولین قانون کار باشد، حق بیمه آنها بر اساس حقوق و مزایای دریافتی تعیین مي‌شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: بیمه شده اصلی و تبعی یک فرد کارمند شامل همسر و تمام فرزندان دختر تا زمان ازدواج، اشتغال به کار و فرزندان ذکور نیز تا زمان ازدواج، اشتغال به کار تا سن ۲۲ سالگی و در صورت اشتغال به تحصیل تا سن ۲۵ سالگی باید معادل دو درصد از حقوق و مزایا را طبق قانون به عنوان حق سرانه بیمه پرداخت کنند. در این صندوق «تبعی ۲» نیز شامل شوهر، فرزندان خانم کارمند - طبق ضوابط- و همسر دوم است که میزان سرانه بیمه‌ای آنان در سال جاری مبلغ ۴۴۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

هاشمی همچنین یادآور شد: صندوق بیمه کارکنان دولت دارای افراد تحت تکفل «تبعی ۳» نام دارد که در برگیرنده پدر، مادر، خواهر و برادر مجرد، عروس، داماد، نوه، خواهر و برادر ناتنی مجرد، پدربزرگ و مادربزرگ، ناپدری و نامادری و فرزندان آنان - فرزند اول تا سوم- است و سرانه بیمه این افراد نیز در سال ۹۷ معادل مبلغ ۵۳۷ هزار و ۷۷۸ ریال است. در صورتی‌که زوجین هر دو مشترک، صندوق بیمه کارکنان کشوری یا لشکری یا به صورت مشترک دارای دفترچه بیمه درمانی از صندوق‌های مربوطه باشند، در صورت تقاضای زوجه برای دریافت دفترچه از طریق همسر سرانه بیمه بر اساس قانون کار از حقوق همسر کسر می‌شود.

 وي افزود: چنانچه زوجه بطور مستقل متقاضی دریافت دفترچه بیمه باشد، ملزم به پرداخت حق بیمه از اول فروردین ماه سال ۹۶ است. کارکنان دولتی که دارای مرخصی بدون حقوق هستند نیز می‌توانند با پرداخت هفت درصد معادل دو برابر حداقل حقوق قانون کار یعنی مبلغ ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۹۰ ریال، خود و افراد تحت تکفل را در صندوق مذکور بیمه کنند.

کد خبر 408534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha