همشهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیگیری‌های استاندار خوزستان برای اجرای طرح کنترل شن‌های روان، ریزگردها و مالچ‌پاشی، گفت: حل این مشکلات زمان‌بر است و مردم باید صبوری بیش‌تری به خرج دهند.

حل مشکل ریزگردها زمان‌بر است

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی با تقدیر از مردم شادگان به خاطر شکیبایی که در مواجهه با مشکلات بی‌آبی از خود نشان می‌دهند، توضیح داد: ده‌ها سال تخریب صورت گرفته لذا لازم است چند سال صبر کرد تا با آرامی بتوانیم پوشش گیاهی را افزایش و مساله ریزگردها را کاهش دهیم.

وی افزود: طی این مدت نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان پیگیر مشکلات مردم بودند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم تا ریزگردها با منشا داخلی را هر چه سریع‌تر حل کنیم و ریزگردهایی که منشا خارجی دارند را از طریق دیپلماسی و هماهنگی با کشورهای همسایه پیگیری کنیم.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از کارون به جراحی تصریح کرد: مقدمات این پروژه فراهم شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد تا علاوه بر انتقال آب به کانون ریزگرد، به نخیلات شادگان نیز آبرسانی نمائیم.

حجتی بیان کرد: امیدواریم خداوند باران رحمت الهی را برای ما نازل کند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

وی افزود: طرح نهالکاری که در جنوب شرق اهواز اجرا شده نتیجه‌بخش بوده است و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی مشخص به سمت ساماندهی و افزایش پوشش گیاهی برویم تا آلامی که در این سال‌ها به مردم وارد شده است را کاهش دهیم.

ظهر ديروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات انتقال آب بین حوضه‌ای روخانه کارون به جراحی اجرایی شد که بر اساس این پروژه 13 هزار هکتار نخیلات شادگان آبرسانی می‌شوند.

کد خبر 408387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha