همشهری آنلاین: ۱۵ هزار هوادار ایرانی به کازان سفر می کنند تا تیم ملی را در دیدار برابر اسپانیا حمایت کنند.

هواداران تیم ملی

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، فوتبال باعث شده است که مردم ایران دوباره با هم متحد شوند. در این روزها تیم‌ ‌ملی اهمیت دارد. شهر سن پترزبورگ در دیدار ایران و مراکش شاهد حضور ۲۰ هزار ایرانی در ورزشگاه بود. این جمعیت چهارشنبه در کازان حضور خواهند داشت و از تیم‌ ‌ملی برابر ‌اسپانیا حمایت خواهند کرد. ظرفیت ورزشگاه کازان کم‌تر از سن پترزبورگ است اما این موضوع برای ایرانی‌ها اهمیت ندارد. نزدیک به پانزده هزار هوادار منتظر تیم‌ ‌ملی ایران هستند. اوسیانو، دستیار کارلوس کی‌روش در این باره گفت‌: مردم جهان چنین چیزی را تصور نمی‌کردند ولی ایرانیان عاشق فوتبال هستند و ما درباره ۸۰ میلیون نفر صحبت می‌کنیم.

این شور و هیجان نسبت به تیم‌ ‌ملی فراتر از فوتبال است. این موضوع به یک اتفاق اجتماعی تبدیل شده است. حضور زنان ایرانی چشمگیر است. در میان بانوان ایرانی شور و هیجان زیادی در ورزش محبوب جهان وجود دارد. با این حال به دلیل قانون ممانعت بانوان از ورود به ورزشگاه‌ها در ایران آن‌ها نمی‌توانند در کشورشان بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. تنها مردان در ایران به ورزشگاه‌ها می‌روند.

با این حال این قضیه بیرون از مرزهای ایران وجود ندارد و بانوان ایرانی می‌توانند رقابت‌های جام جهانی را از نزدیک ببینند. همان‌طور که در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش این اتفاق افتاد و مردان و زنان ایرانی در کنار هم از کشورشان حمایت کردند.

این شور و هیجان به تهران نیز منتقل شده است. خیابان‌های پایتخت ایران پر از مردان و زنانی بود که پیروزی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را جشن گرفتند. به گفته خبرنگاران ایرانی حاضر در روسیه مردم ایران بر این باور هستند به لطف فوتبال می‌توانند در آینده از حقوق بیش‌تری حتی خارج از مرزها نیز برخوردار شوند.

در ایران بازی‌ها توسط تلویزیون ایران پخش می‌شود اما این تصاویر مانند دیگر کشورهای جهان پخش نمی‌شود. سانسور وجود دارد. تصاویر تلویزیونی معمولا با هفت ثانیه تاخیر در همه کشورها منعکس می‌شود اما در ایران هفت ثانیه دیگر نیز ‌اضافه می‌شود تا تصاویر نامناسب نشان داده نشود. آن‌ها برای سانسور از لحظات دیگر بازی استفاده می‌کنند.

کد خبر 408324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha