همشهری آنلاین: دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درخصوص پیگیری وضعیت دانشجویان معترض در دی ماه سال گذشته گفت: مسئله این دانشجویان در دولت مطرح شده و پیگیر کارشان هستیم.

به گزارش ايلنا، شهیندخت مولاوردی درباره رسیدگی به احکام صادر شده برای دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه بازداشت شده‌اند، گفت: پیگیر کار این دانشجویان هستیم در هیات دولت این بحث مطرح شده است، در حال حاضر هم احکام بدوی این دانشجویان صادر شده است که باید ببینیم احکام قطعی چیست.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در خصوص برخی از لوایح مهم مانند حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: دولت درخواست اولویت کرده است و ما زنان کابینه هم یک نامه سه امضایی به مجلس فرستادیم. دیگر باید چه کاری انجام می‌دادیم؟

وی تاکید کرد: در نامه مطرح کردیم باتوجه به افزایش اتفاقات، این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد که یک قول‌هایی هم به ما داده‌اند البته اگر بحث FATF بگذارد.

مولاوردی درباره تعیین مکان‌هایی برای تجمعات از سوی دولت و امنیت شهروندان بعد از حضور در این مکان‌ها گفت: این حق شهروندی است و در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است، اما حال این که بپرسیم بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد در حال حاضر تضمینی در مصوبه مذکور که مکان‌های خاصی را برای تجمعات مشخص کرده است، نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه به نوعی تجمعات را مدیریت و ساماندهی می‌کند تا به ناآرامی کشیده نشود و از سوی دیگر هم امنیت شرکت کنندگان را تأمین می‌کند.

مولاوردی درباره تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و این که گفته می‌شود بلاتکلیفی این گروه از دانشجویان مغایر با حقوق شهروندی است، گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور که در سالگرد رونمایی منشور صراحت اعلام کردند، ما هیچ دانشجوی ستاره‌داری نباید داشته باشیم و وزارت علوم هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: چند موردی باقی مانده‌اند که هم ما پیگیر هستیم و هم وزارت علوم در حال پیگیری است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که آیا دیداری با این دانشجویان داشته است یا خیر، عنوان کرد: خیر، دیداری با این دانشجویان نداشته‌ام اما تمامی اخبار را رصد می‌کنم،‌مطالب‌شان بررسی می‌شود، خودشان هم مکاتبات و گزارشاتی را برای ما ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به سهم خودمان پیگیر مطالبات دانشجویان ستاره‌دار هستیم که انشاالله به نتیجه برسیم.

 

کد خبر 408260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha