یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

باراش باران در مناطقی از استان گیلان سیلاب به راه انداخت و موجب مفقود شدن ۴ نفر ازجمله دختربچه‌ای ۱۸ ماهه به نام باران شد.

حوادث

هرچند برخی منابع از جان باختن این 4نفر خبر داده‌اند اما تلاش‌های گروه‌های امداد و نجات برای یافتن آنها تاکنون به نتیجه نرسیده است.به‌گزارش همشهری، جمعه برای ساکنان روستای کاکرود بخش رحیم‌آباد رودسر روز متفاوتی بود. در شرایطی که بیشتر ساعت‌های روز آسمان صاف و آفتابی بود اما بعد از ظهر به‌طور ناگهانی شرایط دیگری رقم خورد.

ابرهای تیره در طول چند دقیقه آسمان را پوشاندند و باران و تگرگ شروع به باریدن کرد. شدت این بارش‌ها به حدی بود که در یک چشم به‌‌هم‌زدن سطح آب رودخانه کاکرود بالا آمد. گل و لای همه جا را فرا گرفته بود که سیلاب پلی را که روی رودخانه بود خراب کرد. اما این تازه شروع ماجرا بود. 4خانه در مجاورت رودخانه قرار داشت که گل و لای هر 4خانه را تخریب کرد و با خود برد. اما ساکنان این خانه‌ها چه کسانی بودند و چه بر سر آنها آمد؟

  • سرنوشت نامعلوم مادر، مادربزرگ و نوه

آنطور که ساکنان منطقه می‌گویند این 4خانه فاصله بسیار کمی با رودخانه داشتند و آنقدر سست بودند که نمی‌توانستند هیچ مقاومتی در برابر سیلاب قدرتمندی که به راه افتاده بود از خود نشان دهند. از این گذشته به‌دلیل اینکه منطقه کاکرود محل خوش آب و هوایی است روزهای جمعه افراد زیادی برای تفریح به آنجا می‌روند اما خوشبختانه هنگام جاری شدن سیلاب هیچ رهگذری در آنجا نبود؛ به‌جز ساکنان همان 4خانه.

حسن بزرگ‌نیا، یکی از ساکنان منطقه در این‌باره به همشهری می‌گوید:« در یکی از این خانه‌ها 3نفر حضور داشتند که سیل آنها را با خودش برد و هیچ‌کس از آنها خبر ندارد.» او ادامه می‌دهد:« آنها از اقوام من بودند. شهره حسین‌زاده -23ساله- همراه دختر 18ماهه‌اش به نام باران پروندوار به خانه مادرش به‌نام هاجر عین‌علیزاده رفته بودند. آنها ساکن منطقه طول لات بودند و آن روز به مهمانی رفته بودند که این اتفاق افتاد و حالا هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که چه بر سرشان آمده است.

سیلاب نیم ساعت بیشتر طول نکشید اما آنقدر قوی و وحشتناک بود که بعید است آنها زنده مانده باشند. گل و لای به ارتفاع چند متر همه جا را گرفته بود؛ با این حال تلاش‌ها برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.» وی می‌گوید:« 18‌ماه قبل بود که با به دنیا آمدن باران زندگی پدر و مادرش رنگ و بوی تازه‌ای گرفت. مادر باران عاشق او بود و یک لحظه هم از دخترش جدا نمی‌شد. پدر باران همه زندگی‌اش خانواده‌اش بودند. او از روز پنجشنبه که سیل آمده مدام برای عزیزانش بی‌تابی می‌کند و به‌دنبال پیداکردن آنهاست.»

  • در جست‌وجوی کارگر جوان

آنطور که شاهدان عینی می‌گویند به‌جز این خانه، سیلاب 3خانه دیگر را که در مجاورت رودخانه قرار داشته نیز با خود برده است که 2خانه خالی از سکنه بوده اما در یکی از این خانه‌ها کارگر جوانی حضور داشته که از سرنوشتش اطلاعی در دست نیست. یکی از شاهدان حادثه می‌گوید:« در یکی از خانه‌ها موقع وقوع سیل هیچ‌کس نبود. در خانه دیگر که تازه ساخته شده بود هنوز هیچ‌کس زندگی نمی‌کرد، اما در خانه سوم کارگر یکی از شرکت‌های شن و ماسه زندگی می‌کرد.

او اهل لاهیجان بود که برای کار به کاکرود آمده بود و هنگام وقوع حادثه به تنهایی در خانه بود که سیلاب او و خانه را با هم برد.» این شاهد عینی ادامه می‌دهد:« قدرت سیلاب به حدی بود که هر چیزی را که سر راهش بود با خود می‌برد. چند خودرو ازجمله سانتافه، نیسان، یک پراید و 2موتورسیکلت در بین گل و لای مفقود شده‌اند.»

  • ادامه عملیات جست‌وجو

سیلاب خسارت‌های زیادی به منطقه رحیم آباد، به‌خصوص روستای کاکرود وارد کرده و حالا تلاش‌های زیادی برای بازگشت به شرایط عادی در حال انجام است. حجت شعبان پور، معاون عمرانی استاندار گیلان در این‌باره به فارس می‌گوید:« راه ارتباطی حدود 70روستا براثر شدت سیلاب کاملا قطع‌شده است.

هم‌اکنون 10گروه هلال‌احمر از جلگه تا مناطق مختلف حاشیه این رودخانه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند اما تاکنون هیچ پیکری پیدا نشده است. همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای ارائه خدمات مضاعف به مردم در محل حادثه حضور دارند و مشغول امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.» وی ادامه می‌دهد:« مقررشده آب روستای کاکرود که حدود 100متر نیاز به لوله انتقال دارد فراهم و در نخستین فرصت دسترسی مردم به آب آشامیدنی ممکن شود. با وجود حجم سیلاب خوشبختانه به تأسیسات برق روستا آسیبی وارد نشده است.»

کد خبر 408239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha