همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ادعایی که از سوی آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام شده مورد تایید ما نیست، گفت: تاکنون ۳ نفر در خصوص موضوع آدم‌ربایی و تجاوز دختران در ایرانشهر شکایت کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

حجت الاسلام ابراهیم  حمیدی

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با موضوع آدم‌ربایی دختران ایرانشهری اظهار کرد: جزئیاتی که تاکنون در رابطه با این پرونده اعلام شده درباره تعداد افرادی که به آنها تجاوز شده و ادعایی که آقای مولوی در نماز جمعه داشته به هیچ وجه مورد تایید ما نبوده و مسأله در حال بررسی است.

وی افزود: اولا طرح این موضوع در مرجع قضایی نبوده و تحقیقات در مرجع انتظامی صورت گرفته و ثانیا تعدادی هم که آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام کرده است را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون ۳ نفر در این رابطه شکایت کرده‌اند و یک نفر هم متهم در ایرانشهر دستگیر شده است. تعدادی از متهمان نیز در شهرستان‌های اطراف ایرانشهر و منطقه بلوچستان از جمله چابهار و فنوج بوده‌اند که نیابت‌های قضایی و دستورات قضایی و اعزام تیم‌هایمان برای دستیگری آنها انجام شده و تاکنون کسی از این افراد دستگیر نشده و اقدامات قضایی و انتظامی آن در حال پیگیری است.

حمیدی در رابطه با تعداد افراد مرتبط با این پرونده یادآور شد: اینکه چند نفر مرتبط با این موضوع وجود دارد فعلا تا بررسی‌هایی که به نتیجه برسد و برای ما روشن شود را نمی‌توان قاطعانه اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به مراجعاتی تحت عنوان اینکه به این افراد تجاوز شده، در دو مرجع قضایی پرونده تشکیل شده و با توجه به صلاحیت‌هایی که وجود دارد، بحث آدم‌ربایی و ایجاد مزاحمت آنها در دادسرای ایرانشهر و موضوع تجاوز در دادگاه کیفری یک این شهرستان پرونده تشکیل شده و برای این موضوع در هر دو مرجع قضایی پرونده شکیل شده و در حال پیگیری است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از هر دو مرجع دستورات قضایی صادر شده و قضیه پیگیری می‌شود و تا ابعاد آن روشن نشود نمی‌توان به طور صریح و قاطعانه اظهار نظر کرد که موضوع چه بوده است. ممکن است برخی از این افراد از قبل ارتباطاتی با هم داشته‌اند که بعداً به اختلاف برخورد کردند و منتهی به شکایت شده و ممکن است برخی موارد هم تجاوز به عنف باشد که این موضوعات باید بررسی شود.

حمیدی افزود: ممکن است ارتباطاتی که بین پسران و دختران بر اساس وعده ازدواج صورت گرفته باشد و اینها حدسیاتی است که در حال پیگیری آنها هستیم و شکاتی که تا به حال مراجعه کردند به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم پزشکی قانونی مجرب از مرکز استان سیستان و بلوچستان به ایرانشهر اعزام شده که بتوانند سریعا و به صورت تخصصی در این رابطه اظهار نظر کنند.

کد خبر 408200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha