مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

تهران بالاخره سفید پوش شد. به همراه آن بسیاری از نقاط کشور نیز رخت زمستانی پوشیدند.

برف، این‌بار با شدت بیشتری در بخش‌های مختلفی از کشور باریدن گرفت و یکباره همه جا را سفید پوش کرد.

در تهران بارش برف بیش از آنکه مسئولان شهر را غافلگیر کند، مردم و شهروندان را غافلگیر کرد. آنان بالاخره چهره زیبای زمستان را در دوازدهمین روز دی‌ماه دیدند.  شهر اما فلج نشد.

فعالیت‌های شهرداری که از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، انگار توانست زمستان را با زیبایی‌هایش به شهروندان هدیه کند. استقرار 194 ستاد برف روبی در 9‌منطقه شمالی شهر، نشان از آمادگی مسئولان شهری برای مقابله با هرگونه مشکل می‌داد.

از همان ساعت‌های آغازین بارش برف در اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه 12 دی، تمامی معابر شهر نمک پاشی و برف روبی شد.

هنگامی که ما به تصویر رؤیایی بارش برف خیره شده‌بودیم، 5‌هزار نیروی خدمات شهری که آموزش‌های لازم را در ماه‌های پیش گذرانده‌بودند، در قالب 77‌ستاد اصلی برف‌روبی و 117‌ستاد فرعی، تهران را خیابان به خیابان مرور می‌کردند و شهر را برای تردد روز هنگام شهروندان آماده.

حسن کاظم پور- مدیر کل هماهنگی و برنامه‌ریزی و کنترل عملکرد خدمات شهری شهرداری- نیز با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این باره به خبرنگار همشهری می‌گوید: در حال حاضر 57 کامیون با تیغه برف روبی، 39 کامیون نیز بدون تیغه و 81 کامیون دیگر بدون تیغه برف با کمک شهرداری مرکز و 81‌کامیون دیگر هم با همکاری شهرداری‌های مناطق در حال خدمات‌رسانی هستند.

او همچنین از تخلیه بیش از 50‌هزار تن شن و نمک ستادهای مستقر در سطح مناطق 9‌گانه خبر می‌دهد و می‌افزاید: علاوه بر 5 هزار نیروی خدماتی در سطح 9 منطقه، 1600‌کارگر به صورت موقت در اختیار خدمات شهری در حال فعالیتند.

مسعود نعمت الهی، مدیر مرکز کنترل ترافیک نیز وضعیت شهر را در اولین برف زمستانه بسیار خوب ارزیابی می‌کند.

او با اشاره به اینکه با توجه به بارش شدید برف صبح چهارشنبه هیچ حادثه‌ مهمی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران رخ نداد، اظهار می‌دارد: دیروز تنها در 10 نقطه از معابر شهر تهران ترافیک سنگین بوده که این میزان در مقایسه با روزهای عادی، معمولی بود.

یکشنبه بارش دوباره برف

از روزها پیش سازمان هواشناسی کشور نوید بارش برف در نواحی کوهستانی و دامنه‌های البرز و زاگرس را داده بود.

این سازمان روز چهارشنبه نیز اخطاریه‌ای صادر کرد و هشدار داد که دمای هوا در روزهای آینده همچنان کاهش خواهد یافت و با ادامه بارندگی در راه‌های کوهستانی کشور نیز اختلال به وجود خواهد آمد.[جزئیات بیشتر]

احتمال افزایش تصادفات

با شدت گرفتن بارندگی، پلیس راه کشور نیز اقداماتی را به اجرا گذاشته است.

فرمانده پلیس راه کشور به بارش برف در بیشتر جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه صادره، مأموران پلیس راه از تردد وسائل نقلیه فاقد زنجیر چرخ و لاستیک‌یخ‌شکن در جاده‌ها جلوگیری کرده و آنها را به مبادی اولیه باز می‌گردانند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی که با ایسنا سخن می‌گفت، افزود: در فصل سرما، از ابتدای زمستان تا نیمه فروردین ماه در بسیاری از محورهای کوهستانی سردسیر شاهد کولاک برف و یخ هستیم. بنابراین وضعیت جاده‌ها و امکانات آنها تغییر نکرده و تنها در شرایط خاص جاده‌ها نمک پاشی می‌شود. لذا داشتن زنجیر چرخ و لاستیک‌یخ‌شکن می‌تواند کمک مؤثری به رانندگان و در راستای افزایش ایمنی تردد باشد.[در همین رابطه]

فعالیت 14 پایگاه برف روبی در معابر شمالی تهران

همزمان با بارش برف، 14پایگاه برف روبی شهرداری منطقه یک با 470 نیروی خدماتی قرمز پوش، زرد پوش و مستقر در نواحی، عملیات برف روبی، شن پاشی و پاکسازی معابر شمالی تهران را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، ستاد برف روبی معاونت خدمات شهری این منطقه از بامداد چهارشنبه 12 دی ماه، به صورت آماده باش وارد عمل شد و از طریق پایگاه‌‌ها و 43 کانکس عملیاتی، با استفاده از 30 دستگاه گریدر و 50 کامیون شن پاش و تیغه زن و... اقدام به پاکسازی و برف روبی معابر کرد.

بر اساس همین گزارش بیش از 200خودروی سنگین جا نمایی شده است که در اولین ساعات روز چهارشنبه 70 سرویس 15 تنی شن مخصوص در معابر پخش شد.

کد خبر 40812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز