همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: طرح حذف کپی مدارک هویتی برای ارائه به دستگاه های اداری، در سه استان سمنان، خوزستان و قم به صورت آزمایشی آغاز شده است.

طرح حذف کپی مدارک هویتی در سه استان اجرا شد

به گزارش ايرنا، سیف الله ابوترابی، روز شنبه با بیان اینکه الزام به ارائه کپی مدارک ازجمله مشکلات در دستگاه های اداری کشور است که با اجرای این طرح امید است این مشکلات برطرف شود، افزود: با آغاز اجرای این طرح، دستگاه‌های اداری از دریافت کپی شناسنامه منع شدند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال در این زمینه مشکلی ندارد، ادامه داد: با حذف کپی مدارک هویتی، احراز هویت از طریق سامانه‌ای به صورت برخط، در این استان ها انجام می‌شود و قرار است که این طرح به کل کشور تعمیم داده شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این کار فراهم شده است و منتظریم دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل شوند تا حذف کپی مدارک در هر سیستمی در دستورکار قرار گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه برای استعلام هویت با 200 هزار منطقه در ارتباط هستیم، گفت: با آرشیو الکترونیکی، خدمات را سکونت محور کردیم، یعنی در نظام اداری ثبت احوال هر فردی در هر نقطه‌ای ساکن باشد، می‌تواند از خدمات ثبت احوال بهره‌مند شود.

ابوترابی ادامه داد: پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با 120 منطقه در سراسر کشور به بیش از 170 هزار کاربر متصل است و خدمات احراز هویت را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون در این پایگاه 107 میلیون اطلاعات ایرانیان به ثبت رسیده است و در زمان حاضر در هر ثانیه به 10 هزار استعلام پاسخ داده می شود.

کد خبر 408116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha