همشهری آنلاین: در حاشیه برگزاری جام جهانی در روسیه و سفر مقامات سعودی به مسکو، وزرای انرژی دو کشور توافق کردند تا کشورهای اوپک و دیگر کشورهای نفتی را متقاعد کنند تولید نفت خود را به طور تدریجی افزایش دهند.

اوپک

به گزارش فارس به نقل از الشرق الاوسط، در حاشيه مسابقه تيم‌هاي فوتبال عربستان و روسيه،  مقامات دو کشور با یکدیگر دیدار کرده و درباره آینده بازار نفت مذاکراتی را انجام دادند.

وزرای انرژی روسیه و عربستان پس از این بازی، طی مذاکراتی در مسکو توافق کردند تا کشورهای عضو اوپک را به سمت افزایش عرضه نفت به بازار جهانی سوق دهند.

بنا به بیانیه پایانی ارائه شده از سوی وزرای انرژی روسیه و عربستان پس از این دیدار، دو طرف بر موضوع افزایش تدریجی عرضه نفت از سوی کشورهای اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت، با یکدیگر به تفاهم رسیدند، دو کشور همچنین توافق کردند تا همکاری‌های خود در حوزه نفت و گاز را افزایش دهند.

عربستان و روسیه همچنین قصد دارند توافق جامع‌تری را در حوزه صنعت نفت انجام دهند؛ البته کار این دو کشور در متقاعد کردن دیگر اعضای اوپک آسان نخواهد بود، کشورهایی نظیر ایران که مخالف افزایش نفوذ آمریکا در اوپک هستند با این قضیه مخالفت خواهند کرد.

جزئیات این توافق هنوز مشخص نیست و معلوم نیست چقدر و در چه زمانی تولید نفت اوپک افزایش خواهد یافت.

کد خبر 408079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha