پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «چیماماندا انگوزی آدیچی» نویسنده اهل کشور نیجریه‌ موفق به کسب جایزه ادبی «پن پینتر» در سال ۲۰۱۸ شد.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این جایزه ادبی سالانه به یک نویسنده بریتانیایی، ایرلندی و یا یکی از نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع می‌رسد که بیشترین قرابت را با آثار «هارولد پینتر» نمایشنامه‌نویس برنده جایزه نوبل داشته باشد. بنا بر اعلام هیات داوران این رویداد ادبی، «چیماماندا انگوزی آدیچی» به سبب داشتن شجاعت و صراحتی که «هارولد پینتر» همواره آن را تمجید می‌کرد به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده است. 

این نویسنده اهل نیجریه در سال ۲۰۰۴ با اولین رمان خود به نام «ختمی‌های ارغوانی» موفق به کسب جایزه نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع شد و در سال ۲۰۰۶ نیز با رمان «نیمه خورشید زرد» جایزه ادبیات داستانی زنان (اورنج) را به خود اختصاص داد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ با رمان «آمریکانا» جایزه حلقه منتقدین ادبی آمریکا را کسب کرد و جدیدترین اثر او نیز «یک مانیفست فمینیستی در ۱۵ اشاره» نام دارد. 

جایزه «پن پینتر» در سال ۲۰۰۹ به نام نمایشنامه‌نویس برنده نوبل «هارولد پینتر» راه‌اندازی شده است. این جایزه پیش‌تر به چهره‌های سرشناسی چون «حنیف قریشی»، «تونی هریسون»، «کارول آن دافی»، «تام استوپارد» و «ماگارت اتوود» اعطاء شده است و سال گذشته نیز به «مایکل لانگلی» شاعر اهل ایرلند شمالی تعلق گرفت.

کد خبر 407965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha